Iker a négy meccs madridi MVP-je

2011.05.04. 12:36 hugo sanchez

390 perc alatt nyertünk egy kupát, és négyből csak egyszer kaptunk ki a Barcelonától. Legek.

 

A legjobb játékos: Iker Casillas

 

Mégcsak apróbb hibájára sem emlékszünk, nagy bravúrjai viszont igen.

 

A legnagyobb csalódás: Kaká

 

Három meccsig jegelte őt Mourinho, aztán amikor lehetőséget kapott, csapnivalóan játszott. Valami nincs rendben vele Madridban, Özil simán kiszorítja.

 

A legjobb meccsünk: a kupadöntő

 

Ez volt az a meccs, ahol a Barcelonának is fontos lett volna a győzelem. Az első félidő volt a legerősebb 45 percünk, utána visszaálltunk, de kibírtuk a nyomást, és a végén volt erőnk gólt is lőni.

 

A legrosszabb meccsünk: a BL hazai meccse

 

Már a hazai pályán bevetett, 0-0-t célzó deffenzív taktika miatt sem húzhattuk ki magunkat, aztán Pepe kiállítása miatt minden összeomlott.

 

A legszebb jelenet: di María

 

Az argentin csele a BL-visszavágón a gólunk előtt, és az, ahogyan levette a kapufáról visszavágódó labdát, amit aztán nem rákúrt agyatlanul, hanem volt szíve lepasszolni, mindent elhomályosít.


A legjobb saját nevelésű játékosunk: Casillas

 

Nem volt nagy harcban, a keretben rajta kívül négy játékost nevelt az akadémia (Arbeloa, Granero, Nacho, Adan, utóbbi kettő nem lépett pályára, Granero negyedórát kapott a kupadöntőn)

 

A kanadai táblázatunk: négy gól, három főszereplővel

 

Ronaldo (két gól), Marcelo (egy gól + egy gólpassz), di María (két gólpassz)

 

Mourinho legjobb húzása: Pepe

 

Pepe szerepeltetése a középpályán telitalálat volt, mellette nem fickándozott Messi. A BL-visszavágón nagyon hiányzott, de a fejét is rendbe kellene tennie valakinek.

 

Mourinho legrosszabb húzása: a nyilatkozatháború

 

Fölösleges és méltatlan volt a világ legnagyobb klubjának az edzőjétől. A pályán semmi haszna nem volt, a bírókat semennyire sem befolyásolta a Real számára kedvezően. Az első bajnoki és főleg a kupagyőzelem után kicsit megfogott katalán játékosokban és Guardiolában viszont felizzította a harci tüzet.

 

A négy meccs felfedezettje: Arbeloa

Elsőre nem is tűnt fel, hogy mind a négy meccsen játszott, pedig de. Az elsőn még csak csereként, aztán Ramos belülre vezénylése, majd eltiltása miatt már végig ott robolt a jobbszélen. Rá lehet bízni komoly feladatokat is.

49 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://barcamadrid.blog.hu/api/trackback/id/tr772876867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

smartdrive 2011.05.04. 13:00:27

"legjobb saját nevelésű játékosunk"

:DD made my day, kösz

(a Barcánál lehetne "legjobb nem saját nevelésű játékosunk" díj)

szferi 2011.05.04. 13:26:58

@smartdrive: felesleges lenne még egy díjat létrehozni csak messi kedvéért.

goerenh 2011.05.04. 13:33:07

ARBELOA is saját nevelés, bazz! a tegnapi cserepadról Granero és Fernandez szintén.
hugo sanchez, baszki, te sem vagy jobb, mint a bede...

flea 2011.05.04. 13:45:33

Di María nagyon, NAGYON sokat fejlődött idén a Madridnál. Ezt meg kell becsülni, az utóbbi időben gyakrabban lehetett arrafelé azt a fajta "fejlődést" látni, amin Kaká ment keresztül...

multi84 2011.05.04. 13:49:20

Nah ha van real poszt akkor mindjárt jön a Bede a szokásos minden tárgyilagosságot nélkülöző barca istenítéssel.
(tudom jobb sarok fellül, de amíg hugo sanchez nem elborultan ír addig bede is csinálhatná rendesen is)

robot_ 2011.05.04. 13:57:46

Pedro is sokat fejlodott a Barca-nal 17 eves kora ota, es Dani Alves is, egyutt jottek 2008-ban a Barca nagycsapataba. es most mind a ketten alapemberek a kezdoben. Pique is a MU-s visszateres utan lett jo jatekos, de Abidal is a Lyonbol jott, es Villa is joveveny, es ugyszinten alapember. Milito és Maxwell is jovevenyek. Afellay is most erkezet a PSV-tol.... sorolhatnam, tenyleg nagyon sok a vasarolt jatekos a Barcaban.
A Barcaban is nagyon sok nem sajat nevelesu jatekos van, szerintem viszont nem ez a lenyeg.
A lenyeg hogy hiaba jonnek oda mashonnan jatekosok, akkor is belepasszolnak egy nagy csapatba, ahol az integralodasukat segitik, es ha a csapat befogadja oket akkor elonyere vannak a csapatnak, es a csapat is nekik. Mindossze ez a kulonbseg, a real-nal kevesbe erez az ember csapat hangulatot, de nincsen annyira nagy kulonbseg mint azt hangsulyozzak. Ha a Barcanak kell valaki, viszi es kesz. Csak esszel epiti be oket. ez a nem mindegy.

robot_ 2011.05.04. 13:59:03

@multi84:
mondtam mar hogy 99% hogy bede=hugo sanchez, vagy max egy haverja a szomszed iroasztalnal. a blog-al egyidos a regisztracioja 'hugo sanchez'-nek.

multi84 2011.05.04. 14:03:40

@robot_: ez bennem is megfordult már mert túlon túl egyoldalúnak éreztem sokszor a bloggot...

Giedi 2011.05.04. 14:05:06

Mondjuk, én Bernd Schuster-féle Barcelonát szerettem meg, s azóta is inkább velük vagyok, de a másik kedvencem a spanyol foci, s tegnap már majdnem tetszett a Real játéka. Hátha kinyomják ezt a portugál csodát (csak ne a Barcába), s megint igazi foci lehetne Madridban.

robot_ 2011.05.04. 14:09:36

@Giedi:
Mourinho előbb fog jattolni a sírásónak a gyereke temetésén minthogy a Barcaba menjen, és a másik oldalon is hasonló a fogadtatása a portugálnak... szoval ettol nem kell tartani. Amugy se tudna mit csinalni, mert Mourinho csapatai a védekezésen alapulnak, a Barca meg tele van tamado felfogasu jatekosokkal.

narancs66 2011.05.04. 14:11:43

Pepevel kapcsolatban az lenne a legjobb húzás ha többet nem engednék a Realban pályára lépni. Szerintem méltatlan rá.

Nocomment 2011.05.04. 14:15:16

@Giedi: Azon is csodálkoznék, ha az utóbbi hetek után a "portugál csodát" egyáltalán Barcelonába beengednék.

flea 2011.05.04. 14:16:00

@narancs66: szerintem arra is, hogy a Kecskemétben pályára lépjen... legalábbis amíg részt nem vesz egy legalább egyéves, kényszergyógykezeléssel egybekötött terápián. Egy elmebeteg állat a csávó jelenleg.

GGG77 2011.05.04. 14:16:44

Kaka esetében már az átigazolásánál lehetett tudni, hogy sajnos ez lesz a vége.

Giedi 2011.05.04. 14:25:42

@robot_: A Madrid is milyen jó volt már, amikor pl. del Bosque volt ott. Annak a stílusnak vannak ott hagyományai. Aztán Del Bosque távozot, Beckham érkezett, onnantól kezdett átakulni a Real, nem előnyére.

robot_ 2011.05.04. 14:31:11

@Giedi:
igen, en nem azt mondom h Mourinho jo a Madridba, hanem h a Barcaba sose fog menni, az fix.

Úviusz 2011.05.04. 15:02:39

Pepe egy vicc, komolyan mondom, az első meccsen semmit sem mutatott jó sok szabálytalanságon kívül. Lass a visszavágón összehasonlíthatatlanul jobb volt nála.

Lémusz 2011.05.04. 15:11:59

@Giedi: Én nem vagyok egyik csapat megszállott rajongója sem, de a spanyol focit mindennél jobban szertem, mert élvezet nézni. A Del Bosqe féle csapatot én is szerettem, de amikor Beckham megérkezett, és elsősorban pénzügyi okokból kiszorítótta a csapatból a másodvirágzását élő Figot kiábrándultam a csapatból. Nem azért mert nem becsülöm Beckhamet, hanem mert az erős támadósorukat erősítették még tovább, miközben a védelem volt a gyengébb pontjuk.

Lémusz 2011.05.04. 15:24:53

Habár Mourinho taktikája és hisztije még sok Real drukkernek is sok volt, azért az a meglátása, hogy a Barcelonát a saját kapuja előtt kell megszorongatni zseniálisnak mondható. Azonban a Barca támadások megtörésére kialakított felrúgós taktikája igazán ellenszenves volt számomra. Habár sajnos van olyan mecs, ahol ezt a végtelenségig engedik, de aki ezt elfogadja, annak két ilyen taktikával játszó csapat mérkőzését ajánlom megnézésre. Szerintem 3 falt után automatikusan kéne, hogy járjon a sárga.

jojo7474 2011.05.04. 15:32:00

Azt azért remélem elismerik a Barcát gyűlölő-utáló ellendrukkerek is, hogy amellett, hogy a jelenlegi Barca a világ egyik valaha volt legjobb klubcsapata (Messi pedig a valaha élt egyik legjobb játékos)olyan egyedi focit játszanak, amelyet előtte senki és a szélen elfutós, beadogatós, meg előrerugdosós foci mellett meglehetősen üde színfoltnak tekinthető, amellett, hogy eléggé eredményes is

belga6 2011.05.04. 16:07:10

Kimaradt az összeállításból:

A legnagyobb köcsög (mivel sokan tettek a címért, négyes holtverseny alakult ki):
Mourinho: a Real Madridhoz méltatlanul viselkedett végig, feleslegesen szította a tüzet, és brutalitásra ösztönözte játékosait.
Pepe: agyatlan, számtalan durva megmozdulása volt
Arbeloa: szintén durva, megúszott 2 piros lapot
Adebayor: a futball helyett azzal foglalkozott, hogyan lehet szabálytalankodni

belga6 2011.05.04. 16:08:44

Második helyen végeztek: Marcelo, Ricaldo C, Lass D, szintén durvaságaik miatt

csakazertmertcsak 2011.05.04. 16:11:13

@belga6: Persze, és még versenybe száll, a szép mosolyú Javier Mascherano, a romafejü Daniel Alves illetve a Mr. a közönségkbebombázok lionel messi.
Tartalékos a fogyatékos Pique.

belga6 2011.05.04. 16:17:08

@csakazertmertcsak:
Akiket sorolsz, ők nem a Real Madridban játszanak. Nem tudtad? Nézd csak, ott fönn megtalálod a poszt címét, abban ott van, hogy a madridiakról van szó.
Egyébként szerinted valaki köcsög azért, mert "romafejü"?

narancs66 2011.05.04. 16:20:44

Itt olvastam, hogy del Bosque elment. Helyesbítek: csak bajnokságot nyert és BL-t nem, elküldték. Capellot szintén egy megnyert bajnokság után küldték el. Jupp Heynckes BL győzelem után nem kellett. Tavaly a chilei edzővel (nem jut eszembe a neve) a Real eredményesebb volt a bajnokságban.

Kotkodus 2011.05.04. 16:23:32

kár, hogy ennyit szabálytalankodtak...

1 milliárd euróért sem lehet olyan csapatot összeállítani, amelyik szabályosan veszi el a barcatól a labdát?

remélem murinho-t elküldik a vérbe...

Pistie 2011.05.04. 18:23:05

@jojo7474: Azért azt remélem elismered, hogy a sok-, gyors-, lapospasszos játék NEM a Barca találmánya, mint ahogy azt sokan gondolni szeretnék.
És innentől kezdve lehet hogy jelenleg csak ők játsszák ezt, de egyedinek azért messze nem mondható, és nem is ők az elsők, ilyet láttunk már a történelemben. Ha nem hiszed, akkor javaslom járj utána az Ajax és a Barca közötti kapcsolatoknak, ki honnan jött, és mit tanított a katalánoknak.

szferi 2011.05.04. 19:11:55

@smartdrive: yeah, akkor mi a picsa volt a newellsben, labdaszedő???

saját nevelés, LOL

Applepie 2011.05.04. 20:07:53

Mindenek előtt: Barca drukker vagyok!

Véleményem pedig: Egyik szemem sír a másik nevet.
Nagyon nem szép focit láthattunk szerintem egyik oldalról sem, a madrid több gólt érdemelt volna s mindenek előtt egy jobb edzőt. Jó hogy nem kell mindent Mourinhora fogni de a játékosok általában az edző utasítását követik s ő az akire felnézhetnek. Megígérte a bajnoki címet a játékosoknak de madridhoz méltatlanul vezeti őket szerintem.
A Barca játszhatott volna szebben, ez is igaz! Mert ha nem ad az ember okot a kételkedésre nem is kételkednek.

Örülök, hogy egyik játékosnak sem esett komolyabb baja a sok boxmeccs alatt, és remélem hogy a jövőben kicsit kikupálódik ez az egész és az El clásico visszanyeri régi értékét!

Köszi

Ramones1965 2011.05.04. 21:14:19

Ez a négy Real-Barca csalódás volt erősen. Színészkedés, alja durvaság, sokszor unalom és kevés gól.

wowerman 2011.05.04. 22:22:37

@robot_: biztos hogy nem ugyanaz a 2 ember. Gondold el, ha ennyire szeretsz valamit és ennyire utálod az ellenpárját, valamint ennyire hülye vagy, akkor tudnád azt tettetni hogy a másik csapatot is szereted amikor róluk írsz? nem hinném

robot_ 2011.05.04. 23:45:57

@wowerman:
de 99% h ugyanaz.
"akkor tudnád azt tettetni hogy a másik csapatot is szereted amikor róluk írsz"

ilyen atlatszon egy debil is tudná. Egyaltalan nem voltak egyenlőek a bejegyzések. De mondom, nem zavar, csak ne mondjuk azt mintha nem igy lett volna.
Real-nal sokszor csak be volt rakva egy izmos kép Ronaldorol, vagy egy animgif. ilyen szinvonalon a valasz: igen, meg tudja barki csinalni, aki olvasottsagot akar, vagy azt hogy az ellentabor is irjon. Felhajtast.. ilyesmit.

kén-e egy nick? 2011.05.05. 01:08:38

@flea:
Kaká sérült volt 3/3 évig, és még mindig nem 100%-os.
Röviden ennyi.

A dicsért Özil meg csak elbaszta az összes labdát, nem adta le soha, és mindig elvették tőle, amikor néha mégis passzolt, akkor meg nem emberhez.

Arbeloa és Albiol viszont szerintem nem Real-szintű játékos.
(Ahogy Adebayor, Diarra, Marcelo és Pepe sem, Adebayor helyett Szalai Ádámmal - akinek a neve szintén felmerült a télen - szerintem jobban jártak volna. És nagyon hiányzik egy Raúl-szintű agy a csapatból.)

@Úviusz:
Nem mutatott semmit, csak levette Messit a pályáról.

@jojo7474:
Azért ezzel a Barcelona- és Messi-méltatással kicsit óvatosabban. Jusson eszünkbe egyrészt az egykori Honvéd Puskásékkal, a Real szintén Puskásékkal (és az akkori Barcelonában volt Kocsis és Czibor!), meg Puskás mellett Pelé, Garrincha, Maradona, Rivaldo, Ronaldo (nem C, hanem a brazil), Best, Bobby Charlton stb., stb. Vagy akár a pár évvel ezelőtti Ronaldinho, akivel először lett a Barca megint nagy. Amikor még élvezte a focit, és pl. Angliában felálltak 0-3-ról a Chelsea ellen.
Esetleg a holland csodák, Cruyff, Gullit, van Basten... (utóbbi 2 Rijkaarddal kiegészülve kb. verhetetlenné tett bármilyen csapatot, nem véletlenül nyertek együtt az Ajaxszal, majd együtt a Milannal BEK-et, csodajátékkal).

(Vagy igaz, hogy csak a maga területén, de mondjuk Roberto Carlos és Seedorf, akiket ugyan egyszer sem választottak meg az év játékosának, de volt, amikor lehetett volna, vagy a mostanában csodagólokkal levezetgető Juninho.)
Szóval jó-jó, de azért nem kicsi a tábor, ami legalábbis vele egyenrangú.
(És oké, hogy megdöntötte Puskás 60-as években felállított egy szezonbeli gólrekodját, de Puskás hány meccsen érte el, és Messi hányon? Azért az sem mindegy.)

@Pistie:
Esetleg járjon utána a magyar Aranycsapatnak és egy bizonyos Sebes Gusztávnak. Ezt ugyanis ő találta ki.

@szferi:
Mivel kora tizenéves korától a Barcánál van, nyugodtan mondhatjuk rá, hogy saját nevelés.
Ilyen focistát ott csináltak belőle.

flea 2011.05.05. 11:27:13

@kén-e egy nick?: nem Özilt dicsértem, hanem di Maríát - nem véletlenül. Özil (egyelőre?) nem sokat mutat, ebben egyetértünk.

flea 2011.05.05. 11:36:01

@kén-e egy nick?: ja, részletes Messi-Puskás összevetés itt: www.origo.hu/sport/focivilag/20110424-lionel-messi-puskas-ferenc-golrekordjat-is-megdontotte.html

(Röviden: Puskás kevesebb meccsen lőtt ennyi gólt, de akkoriban könnyebb volt sok gólt lőni. Ők nem döntenek, én azt mondanám, a gól/meccs mutató alapján Messi jobban kiemelkedik a mai játékosok közül, mint Puskás az akkoriak közül. És persze egyikőjük rekordja sem csak egyéni érdem.)

jojo7474 2011.05.05. 15:50:37

Félreérthető volt, hogy azt írtam előtte senki nem játszott ilyen futballt, úgy értettem, ilyen szinten. Persze minden játékot és játékost egy adott környezetben érdemes vizsgálni (nehezen eldönthető, hogy a Spartaiak,vagy a normandiai partraszállók voltak jobbak, bátrabbak stb.),pl.: Puskást és társait valószínűleg nem faragták annyira, mint a mostaniakat. Arra már azt hiszem figyeltem, hogy mind a Barcát, mind Messit nem a valaha élt legjobbnak, hanem az EGYIK legjobbnak tituláltam, nem megkérdőjelezve mások tehetségét és sikerét, de majd nyilván az idő eldönti, hogy a mai Barca és Messi mennyire volt jó. Azért nekem továbbra is tetszik.

kén-e egy nick? 2011.05.05. 20:49:33

@flea:
Na ja, akkor a kapus befelé ütötte, ha mellé ment volna.

Hagyjuk már ezt, hogy akkoriban könnyebb volt.
És Puskás, ha akkor lett volna ilyen tévéközvetítés, messze verte volna a mai Messit. Így, hogy nem volt is ismerte a világ, még azok a részei is, ahol a foci nem igazán van a legnézettebb sportok között. És nem véletlen, hogy ah felmerül Magyarország neve, elsőként az ő nevét említik (az idősebbek).
Szerinted Messire ki fog így reagálni 50 (vagy inkább már 60) év múlva, ha Argentína neve felmerül?

flea 2011.05.06. 10:57:40

@kén-e egy nick?: pedig igenis könnyebb volt. Hogy mást ne mondjak, Maradona és Lineker egyetértettek abban, hogy az "évszázad gólját" ma nem lehetne összehozni, mert ahogy a 16-os közelébe érne a támadó, lerúgnák. (Igaz, Maradona azt is mondta, hogy már az ő idejében is csak az angolok voltak olyan úriemberek, hogy szabálytalanul nem állították meg.)

De ennél még sokkal árulkodóbb az akkori jellemző meccsenkénti gólátlag (lényegesen nagyobb a mainál) és a gólok csapaton belüli eloszlása (általában 2-3 támadó lőtte a gólok 95+ százalékát).

Az meg, hogy Magyarországról mindenkinek csak Puskás jut eszébe, egyrészt számtalan dolognak köszönhető Puskás zsenialitásán kívül, másrészt egy kicsit szegénységi bizonyítvány is, mind a megszólalónak, mind Magyarországnak. (Hogy tudniillik senki más NEM jut eszükbe.)

Valószínűleg 50-60 év múlva nem fogják Messit emlegetni Argentína hallatán (legalábbis ha nem mutat többet a hátralevő vb-ken). De Argentína tök más ország, volt ott már egy Maradona, ráadásul Puskás idejében nem volt nemhogy internet, de még tv is csak elvétve, stb. Úgyhogy ez semmit nem mond arról, hogy melyikük lehetett jobb a saját korához mérve.

csakazertmertcsak 2011.05.06. 14:54:15

Maradona.. Maradona... Ja, a kézilabdás faszi...

robot_ 2011.05.06. 16:11:14

@csakazertmertcsak:
Milyen kezilabdas???? Maradona az szinkronúszó volt, nem?

-petter- 2011.08.13. 21:49:54

nah, azt hittem feltámad a blog a nagy esemény előtt újra...

hajrá

haszán 2011.08.13. 22:00:40

@gömbgiliszta:
nem lesz azért ez annyira komoly meccs, hogy érdemes legyen berúgni újra a blogot

-petter- 2011.08.13. 22:34:30

@haszán: én barca szimpatizáns vagyok, de most igazán tele a gatyesz...

haszán 2011.08.13. 22:51:42

@gömbgilisz
legalább kétgólos real-győzelem lesz holnap

Barca-Madrid

Az év futballeseménye, oda-vissza és még kétszer egymás ellen a világ két legjobb csapata. Vigyázat! Szándékosan elfogult írásokat tartalmaz!

Friss topikok

  • haszán: @gömbgilisz legalább kétgólos real-győzelem lesz holnap (2011.08.13. 22:51) Iker a négy meccs madridi MVP-je
  • robot_: @grayman89: fuj bazmeg, elolvastam vegig az ömlengésed... bazmeg... egyszeruen a vilag egy jobb h... (2011.05.07. 14:53) Alvessel nem nagyon törődtek a társai
  • flea: @nlght84: tehát ha jól értem, te azt állítod, hogy a lesszabály célja a bejátszott terület, illetv... (2011.05.05. 16:05) Végre mi játszunk fehérrel
  • Pampák Bikája: @Guss Grissom: mutogatni való kis pöcs fagy fiacskám. Zsidózni persze nem itt kell, hanem a te csa... (2011.05.05. 15:10) Mourinho már megint csalni fog
  • karikaV43: Mi lenne ha a realisták saját blogjukba trollkodnának.Elég volna gratulálni és ennyi,mit bíróztok ... (2011.05.04. 21:15) Rutinmunka

Linkblog

Archívum

süti beállítások módosítása