Ha a Real szerzi meg a vezetést, bajban lesz a Barcelona

2011.04.20. 14:10 hugo sanchez

A szombati meccs előtt is átadtuk a szót a Nyugat-Európában több klubnál is foglalkoztatott László Csabának, hogy okoskodás helyett mi csak szotyizhassunk meccs közben, most is megkérdeztük tőle, hogy mire számíthatunk Mourinhótól. Látványban semmi jóra, de nem esélytelen a Real.

 

Nem fog változtatni a védekező felálláson Mourinho, sőt, még defenzívebb lesz a Real a kupadöntőn - jósolt László Csaba a szerda esti meccs előtt. A szakember szerint annyiban változik majd a hadrend, hogy a Madridban nem lesz igazi középcsatár, Benzema helyett hátrébb vonva Özil kezd majd, nyilván azért, mert jobban kiveszi a részét a védekezésből, viszont nem igazi csatár.Mourinho várhatóan megint a két szélsőjével, di Mariával és Ronaldóval próbálja megverni a Barcelonát.

 

A magyar szakember a szombati meccs előtt arról beszélt, hogy kétféle módja lehet a Barcelona legyőzésének. Az egyik, ha a saját térfelén letámadják a katalánokat. A másik, ha beássa magát egy csapat a saját 16-osa elé, de a megszerzett labdákkal azonnal támadásba lendül, kihasználja, hogy a Barcelona szélső védői előre mennek támadni, és az üresen hagyott széleken gyors játékosokkal gólokat lehet szerezni.

 

László Csaba egy nyíltabban focizó Realt szeretett volna látni, csalódott, hogy Mourinho nem próbálta meg a letámadást, ez jobban passzolt volna a mindenkori - ráadásul hazai pályán játszó - Real Madriddal szembeni elvárásokhoz. Más kérdés, hogy Mourinhót nem érdeklik ezek az elvárások. Érezhetően nem akart kapni megint egy ötöst, másrészt alapvetően neki ez az óvatos futball hozta meg az eddigi sikereit. A Real védekezését jobban megszervezte, mint az őszi 0-5-ön, de ennek a kreativitás látta a kárát, támadásban lényegében semmit nem mutattak.

 

Megkérdeztük, hogy ha már a nézők nem jártak jól, legalább egy edző ilyenkor tényleg lát-e egy fantasztikus taktikai csatát. László Csaba szerint nem volt nagy meglepetés, ugyanazt játszatta Mourinho a Reallal, mint eddig mindegyik csapatával a Barcelona ellen. Pepe feltolása a középpályára sem tartozik a nagy húzások közé, hiszen azt lehetett tudni, hogy jó labdaszerző, ez is volt a feladata. A baj az, hogy a három védekező középpályásnak (akik egyébként inkább védők voltak az edző szerint) inkább a védekezés, mint a labdaszerzés utáni támadás van a vérükben. Ez meg is látszott a Real támadójátékán. 

 

Mourinhót az őt ért kritikák nem fogják zavarni, még di Stefanóé sem, azok miatt biztosan nem változtat majd a csapatán. A Real majdnem húsz éve nem nyert spanyol kupát, a portugálnak pedig ez lehet az első spanyolországi sikere, csak az érdekli, hogy nyerjen. Mourinho ezt fel is vállalja, neki csak az eredményesség számít, lényegében azt üzeni, hogy akinek nem tetszik, ne nézze, de ő ünnepelni akar a végén.

 

Hogy ez sikerülhet-e? László Csaba szerint akár. Ha például a Real megszerezné valahogyan a vezetést, akkor Mourinho nagyobb rutinja sokat érhet. A Barcelona szinte mindig ugyanabban a rendszerben játszik - büszkék is rá, hogy nem nekik kell alkalmazkodniuk az ellenfélhez -, Guardiola általában posztokra cserél, nagy szerkezeti változásokat nem szokott végrehajtani a csapatán, igaz, ritkán is van rá szüksége. László Csaba szerint Guardiola azon ritka alkalmakkor, amikor hátrányban van a csapata, visszahúzódik, beszélget a pályaedzőjével, messze nem olyan határozott, mint például Mourinho, aki bármilyen állásnál folyamatosan vibrál, mintha azért lennének mellette a segítői, hogy lenyugtassák.

 

Ami a Realnak kedvezhet még, hogy a Barcelonán nagyobb a nyomás, ők az esélyesek, ráadásul szép játékot is várnak tőlük. A katalánok lesznek idegesebbek, ha nem tudják megszerezni a vezetést, Mourinho biztosan nem lesz kétségbe esve 0-0-nál sem. És amiatt sem, ha ronda játékkal nyeri meg a kupát.

36 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://barcamadrid.blog.hu/api/trackback/id/tr862842431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laarson 2011.04.20. 14:33:39

Ha a reál szerezne vezetést az maga a csoda lenne.

robot_ 2011.04.20. 14:37:51

Nem fog.
Igy meg foleg nem. CR es Di Maria lojjenek ketten golt a Barcanak?
Masik csapat ellen sem ertenem meg hogy
mit akar ezzel M... de itt ha ez igy lesz, akkor nem akar golt loni.

robot_ 2011.04.20. 14:52:16

Jo...
szerintem Mourinho meg tudja nyerni a Realnak a meccset.
Ha hibaznak.. az eleg lesz egyszer. Ha a Barca vezetni fog, nyerni is fog. Ez még tutibb mint hogy ha a Real vezetest szerez, nyerhet is.
amit tamadasbol nyujt a Real... annak nem sok ertelme van. 2 ember nem tudja bevennia Barcat. (ha megis, akkor Guardiola kezet razhat Mourinhoval, de ennek borzalmasan kicsi az eselye)
Nem is a poziciokkal lesz a baj. Adebayor is hatra tud menni vedeni, de o tud tamadnai, gyorsan, magasan... stb.
De egy vedo nem tud megindulni a labdaval, es golpasszt adni. Ok, Marcelo meg Ramos tud, de akkor ők megis otthagyjak a vedelmet?
Özil, CR meg DiM. ennyi... hat ez keves lesz legnagyobb valoszinuseggel.

Keltafan 2011.04.20. 14:54:05

Azért a 0-5-nél Mou mindent csinált, csak vibrálni nem vibrált... :-)

robot_ 2011.04.20. 14:58:51

@Keltafan:
akkor még a jatekosok nevet se tudta mindet szerintem :D:D:D
komolyra forditva:
az még nem volt akkor mérvadó.

Pampák Bikája 2011.04.20. 15:15:15

Kétségtelen, igaz: a Barca lényegében csak egyféle játékot játszik - már más kérdés, hogy ez az esetek döntő többségében bőven elegendő volt, mert a többiek a nyomába sem értek. Ha tehát egy gyors Real-kontra még az első fél órában bejön, megismétlődhet az Inter-szindróma: a játékot ölő, betömörülő Mourinho-csapat ellen elbukhat az egyre idegesebb Barca. Csak a futball meg a publikum érdekében kívánhatom, hogy ne így legyen, és a szép kreatív futball győzzön a dögunalmas haszonelvűség felett.

Pál utcai fiú 2011.04.20. 15:27:37

a 2-6-os meccsen is a reál lőtte az elsőt...

robot_ 2011.04.20. 15:31:39

@Pampák Bikája:
jajj... hat akkor miert nem a Joga Bonio-t nezi mindenki.. lehet rá rázni. De miert egy olyan sporttol varja mindenki a megvaltast valami mas igenyevel kapcsolatban, amely sportnak rogzitett szabalyai vannak, amiket a palyara lepeskor elfogad minden resztvevoje mindket csapatnak.
Nem ertem... es nem is arrol beszelek hogy nem szebb a szep foci... azert szep. persze hoyg szebb, ezert szep. De ha szépen sut a nap, akkor megjobb egy meccs. Ha mindenki boldog a vilagon akkor meg megjobb, de gyozni akkor is az fog aki tobb golt rug. Masreszt mar elore megy a vedekezes, pedig meg ki se kapott a Barca, sot, nyilvanvalo mindenkinek hogy kb 2szer eselyesebb a gyozelemre. Tehat duplan erthetetlen ez a Mourinho-stilus fikazas... a strandon lehet szepen cselezgetni, sarkazni, kombinaciokat mutogatni. De ha vegul - es ez a valoszinu - nyer a Barca, akkor nem ezert fog. Nekik ez a stilusuk. A Realnak meg mas. A Barca ellenszere megvan de nem biztos hogy most is sikerul majd veghezvinni.

Monsieur Bali · http://konyorgom.blog.hu/ 2011.04.20. 15:45:11

Majd egy éve azon dolgozik a Reál, hogy ők legyenek a világon a legjobb kontracsapat. Most akkor tényleg azt várják itt egyesek, hogy pont a Barca ellen egy komoly tétmeccsen álljanak neki letámadást játszani? Tényleg itt Murinho helyében azt mondanátok, hogy "srácok akkor ma odaszögezzük a Barcát a kapuja elé"?!

don't worry 2011.04.20. 16:22:09

látom senkinek nem tűnt fel, hogy szombaton is tőbbet lőtt kapura a reál. az, hogy 30%-ban volt náluk a labda, nem jelenti, hogy nem támadtak, csak azt, hogy a sok törpétől elvették a teret, mivel letámadás az őszi meccsen nem működött a katalánok ellen.

kontrákra CR és di Maria tökéletesen alkalmas, a harmadik támadó remélem ezúttal Ade lesz, mert a Barcat pontrúgásoknál le lehet bólintani simán.

KelekótyaP 2011.04.20. 16:24:32

nagyon nem szimpatikus ez a mostani sajtóhisztéria ezzel a milyen taktivál játszott a madrid faszsággal. Azt hogy a Barca vezetése meg holdudvara miért csinálja azt értem: nekik fontos, hogy lélektanilag kimozdítsák a madridot ebből a felállásból, mert bebizonyosodott, hogy nem sokat tudnak ezzel kezdeni.
De az hogy Di Stefano mit fúrja mout az gyász. Valószínűleg Valdano van emögött. Ezt a "Barca mindig ugyanazt a taktikát játssza 20 éve és ezért milyen menő edző Pep"
Hát ha ez igaz, akkor kurva nagy pazarlás kidobni egy fillért is edzőre. Elég ha felvesznek a csapathoz egy pszichológust meg erőnléti edzőket. A madrid meg a saját játékát játszotta . Az egyiket! Akkor nem játszotta volna a játékát ha nem tudták volna azt megvalósítani amilyen stratégiával kimentek a pályára. De maximálisan azt tudták csinálni amit elterveztek. Az ilyen elvont faszságok, mint a "csapat filozófiája" meg hasonló hülyeségek meg csak bulvár szintű, fogyasztói társadalomra lebutított PR klisé. Az meg hogy a BArca szépen játszik-e az meg nem olyan objektív (lásd Esztétikáról pár ezer év alatt összehányt tanulmányok) mint amennyire itt tényként kezelik barcások. Én pont azért ismerem el a Barcát mert erdményes még ha szerintem nem is ihgazán látványos az. hogy 70 percet levédekeznek azzal, hogy hátul passzolgatnak. Ha látványos foci akkor angol bajnokság vagy Bundesliga. Mikor a Barca szépen játszott(az én ízlésem szerint) akkor nem nyert semmit. Pl Milán ellen a Bl döntőben Athénban egy sokkal szebben játszani tudó barca kapott ki (idióta krojf nem minden idők legjobb labdarúgóját(M.Laudrup) játszatta a 3 idegenlégiós megszorítás miatt hanem azt a tufa Koemant. A mostani barca azért jobb mert ezzel a gólszerzés szempontjából semleges és érdektelen területen passzolgatunk és öljük a meccset taktikával is képesek eredményeket elérni amit 3 kiugró tehetségű játékos egyéni megoldásainak köszönhet.

Monsieur Bali · http://konyorgom.blog.hu/ 2011.04.20. 16:38:57

Mondjuk ilyet ritkán olvasni, hogy a Barca játéka nem néz ki jól. Szerintem marha látványos, de az "új" Reál-taktikából is kijöhet hasonló. A német válogatott is védekezésre és ellentámadásra épített a vb-n, és mégis milyen jó volt nézni. A Reál inkább ehhez a filozófiához tartozik, nem a korábbi Interes bunkerfocihoz.

micu · http://www.ingyentv.hu 2011.04.20. 16:39:39

Az első összecsapáson a Barca végre nem erőltetett mindent középre, igaz, hogy az átemelések nem igazán sikerültek.Továbbra
is rettentően hiányolom a kapura lövéseket ennyi tehetséges embertől ez elvárható lenne /amíg le nem igazolták Afellay ebben nagyon jó volt, azóta alig
próbálkozik./ Este kiderül, neten az Ingyentv.hu -n is.

balfaszék 2011.04.20. 16:48:00

Azért, én kiváncsi-fáncsi lennék, egy oda-vissza pofozkodásból (mint Öcsi bácsi idejében /tudom/).
A Real fizikai fölénye meglenne hozzá.
Az 5-4 is győzelem, a cirkusz gördül.
Ez csak álom. M. edző marad a jól bevált taktikánál.

KelekótyaP 2011.04.20. 16:56:31

@engeggyémábe:
Nekem nem látványos a mostani barca játéka, de baromi eredményes. De nem is akarlak meggyőzni, hogy te sem találhatod látványosnak. Amúgy ha van 1 taktikám és valaki nem hajlandó engem teljesen letámadni vagy odaengedni akadálytalanul a 16osára, akkor egy ilyen (amúgy valóban) kiemelkedő képességű csapattól elvárnám hogy váltson a taktikáján valamit ha már az eredeti nem működik és nem telesírom a sajtót, hogy na hát egy ilyen gyáva macska mellett játszani nem lehet. Komolyan nem értem. Amúgy ez a Spanyol válogatottra is jellemző volt VB-n. Nagyon jól játszottak egy stílust, de mikor nem működött akkor azt erőltették tovább (persze magas labda: meg is nyerták), de azért sok meccset nem a játéknak köszönhettek, hanem Villa villant egyet ect. Érdekes mennyire nem tudnak más rendszerben játszani. Az itt azért edzői felelősség is nem?

Monsieur Bali · http://konyorgom.blog.hu/ 2011.04.20. 17:07:28

@KelekótyaP: Pár hét és eldől erre a válasz. Ha mindent megnyernek, akkor valószínűleg érdemesebb ezt a stílust finomítani, és nem újakat megtanulni. Ha bukta a kupa és a BL is, akkor inkább fordítva.

Senkifia 2011.04.20. 17:07:37

@don't worry: látom neked meg az nem tűnt fel,hogy a real hazai pályán,mikor a barcának nem volt tét a meccsen,csak max a büszkeség hajtotta, puyol nélkül a védekezésben, alig sikerült összekaparni egy döntetlent a realnak...:) Az a helyzet,hogy a fociban a gól számít. És általában a 70-30%os labdabirtoklás igen erős fölényt jelent...és nem a real javára....

KelekótyaP 2011.04.20. 17:19:27

@engeggyémábe:
Én pont azt mondom, hogy biztos vagyok benne, hogy a Barcának van más stratégiája is és hogy mivel pep szerintem egy jó edző ezért ki is fog találni valamit. Csak cinikusan akartam reagálni ezt a divat: mi mindig ugyanazt játszuk és nekünk nincs szükségünk alkalmazkodni az ellenfél játékához divatszurkolói mantrára.
Senkifia:
Szerintem már 1millióan leírták (Ha jól emlékszem egy barcás cikk is volt egy általuk elismert barcelonai sportellemzőtől is aki szintén leírta), hogy a labdabirtoklás lószart sem ér ha nincsenek mögötte olyan adatok mint kapuralővés, szöglet statisztikai fölény. Barce szombaton(lehet ma máshogy lesz, nem kizárt, jó csapat) labdával védekezett a saját térfelén, a passzainak a 90 százaléka fölösleges volt, akár Puyol is ácsoroghatott volna vele a saját ötösén. Lassan le kéne szokni arról, hogy a tv ben olyan riporterek osztják azt észt akik életükben nem fociztak és ezzekből a felesleges statisztikai adatokból, mint labdatartás fétist csinálnak, Mert lásd pl a te példádat- jószándékú laikusok félre lesznek vezetve és nem azt nézik amiről ez a játék szól. barcának a labdatartás arra van, hogy védekezzen vele. Bede stílusában(amivel nem értek egyet. Csak hogy lássátok milyen eztt a marhaságot elszenvednünk): Gyávák nyiltan játszani ezért elbújnak a szögletzászlójukhoz hogy a bátor és dicsőséges és vitéz ellenfelek feladják a pozíciójukat és aztán a barca alattomosan kihasználja ezeknek a nemes ellenfeleknek a nyiltsisakos játék és a szépségre éhező szurkoló tömegek esztétikai kielégülésére való igénye irányába való szent elkötelezettségét és sunyin hátbatámadja őket azzal, hogy rengeteg gyors alacsony kis focistát válaszolt akik az így aljas csellel kicsalt hatalmas területeken kihasználják, hogy nem olyan daliások mint dicső ellenfeleik és emiatt fordulékonyabbak.

Faszság nem?
Kb mint Bedének ez a gyáva madrid szuper barca labdafölény faszsága.

robot_ 2011.04.20. 17:29:42

@KelekótyaP:
na most, szinte csak olyan dolgokat irtal amiket mar regota hangoztatok, es kurvara egyetertek vele.
unalmas mar hoyg mindig azt hallani hogy sose volt tehetsegek, fantasztikus tamadosor....
utanna meg jon egy 0-0, vagy legalabbis X, neha egy bukta, es akkor "hat persze mert a kocsog murinnyo volt iden az edzojuk es vedekeztek-...."
Hat de bazzeg... mit kellen csinalni? beengedni a labdat? Hat hogyha olyan jo a taktika, csapatszellem, labdabirtoklas, passzok száma... akkor mondja mar meg valaki hoyg a kurva eletbe nem irtak meg at a foci szabalyait, hogy ezek szamitsanak a gyozelemnel? :D
szoval egyetertek.

Monsieur Bali · http://konyorgom.blog.hu/ 2011.04.20. 17:30:22

@KelekótyaP: OK, csak lehet hogy pont ez a jó stratégia a Reál szombati játéka ellen is. Most ugyan csak 1-1 lett, de ha ugyanezzel a focival a köv 3 classico 2-1 lesz, meg a BL-döntőben a Manchester ellen is, akkor a divatszurkolóknak igaza lesz.

mrs. white 2011.04.20. 17:32:51

Alapvető hiba, hogy mindenki kontrában meg ilyesmiben gondolkodik. Egyetlen gólt lehet szerezni egy fűcsomón, hátvéden stb megpattant lövésen. Esetleg egy rögzített helyzetnél, fejesből beívelésnél. Tulajdonképpen vicces, hogy nem emlékszem, hogy kapott volna fejes gólt a barca az utóbbi időben, pedig szemmel láthatóan (magasságuk miatt) írtóznak attól, hogy oldalról beíveljenek az ellenfél kapuja elé. Ha megvan az első gól akkor már tényleg jöhet a kontra lásd az Inter győzelmét ellenük. Négy meccs alatt begyötörhetnek a reálosok egy szerencsés első gólt ami elég lehet akár a végső sikerhez is.

robot_ 2011.04.20. 17:33:12

@Senkifia:
"Az a helyzet,hogy a fociban a gól számít. És általában a 70-30%os labdabirtoklás igen erős fölényt jelent"

áááááá

ez azert igy egymas utan eleg eros. Hát ha ezt a két mondatodat, valamint az elozo meccs statisztikajat nezed maris rajossz hoyg ez mekkora marhasag.

1) a fociban csak a gol szamit: egyetertek. 1-1 lett. 2 tizenegyes.

2) a labdabirtoklas hatalmas folnyt jelent: hat a barca 2/3 aranyban legalabb birtokolta a labdat, es mi is lett a hatalmas fölénye, ha "A FOCIBAN CSAK A GOL SZAMIT" (ld. 1-es pont)

S E M M I.
---> Ugynais 1-1 lett.
Valami itt nem kóser.

KelekótyaP 2011.04.20. 17:50:57

@mrs. white: A Barcának a támadósora alacsony, de szerintem a védelme (Alvest leszámítva aki meg nagyon hasznos felfelé) jó fejel és nem is alacsony.
engeggyélmábe: igazad van. lehet hogy ez a jó taktika. de akkor meg be kell látni, hogy valamiért ez most nem ment és nem az ellenfelen kitölteni a frusztrációt, hogy hogyan mert védekezni. Amúgy továbbra is tartom, hogy nem fair a barca szurkolóktól szegény Pep-t azzal dehonesztálni, hogy egy taktikája meg játéka van a csapatnak , mert ezzel az edző személyét lealacsonyítjátok arra hogy enni ad az egzotikus és kivételes állatoknak de sok köze nincs a sikerekhez

egyatlagosfelhasznalo 2011.04.20. 17:51:17

2003. november 5. Monaco-Depor 8-3
Tessék utánanézni a labdabirtoklási adatoknak. Elárulom, a Deporé sokkal jobb volt. Na, és mire mentek vele...?

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2011.04.21. 00:27:03

Úgy látom, di Maria és Ronaldo mégis pont elég volt ahhoz az egy döntő gólhoz... Nem volt lenyűgöző meccs, de nem is gyakori ez egy kupadöntőn.

robot_ 2011.04.21. 00:39:46

@ElChe:
Igen.. elismerem, tenyleg ok hoztak ossze.. ugy nez ki tenyleg ennyire gyorsak, bar ilyen sebessegnel eleg sok labdat el is adtak.
Pepe fejese tetszett.
Sajnos a Barca kenyszeriti ki ezt a stilust, mert elismeressel mondom hogy nagyon jok benne, es vagy olyan csapattal jatszanak aki:
-ki akar kapni, marpedig a Real nem ilyen
-vagy olyannal aki ezt csinalja, es akkor nyer(het!)

Szoval ez a szépség blama nem kell.
Amugy a labdabirtoklas is loszar volt most ... nem volt nagy differencia.
a passzokbol meg nagyon sokat elbaszott a Barca. es kurvasok labdat kilottek oldalra/ lemaradtak rola.
Ez megerdemelt gyozelem volt, de meg sehol sincs a Madrid, mert a nehezebb meccsek most jonnek egy feltuzelt Barca ellen!

H A L A M A D R I D !!!

KelekótyaP 2011.04.21. 00:55:12

Igen:)
Barca még így is esélyesebb a BL-ben, Igazából én nem hittem, hogy már az idén elérjük az ő szintjüket, de Mou rám cáfolt. Fizikálisan jobbak vagyunk, futósebbességben nem is hittem volna amúgy, hogy gyorsabbak vagyunk a barcánál. de azért összjátékban ők még gördülékenyebbek ha Xavi és Inniesta elkapja a fonalat. Messit meg szídhatják a kommentátorok hogy rosszul játszik(tényleg nem ment neki magához képest), de még így is volt 3-4 olyan beindulása amikor csak fürtökbe követni tudtuk. Szóval jó úton járunk, de a BL még nem hiszem hogy meglenne. Egyszerűen ők összeértek mi meg még alakulóban vagyunk, de a lényeg hogy eltűnt az utolsó (már szombaton)az eddigi frusztráltság, hogy vernek minket mint a répát, most meg meg is vertük őket , ráadásul úgy, hogy szerintem ha csak hajszállal is de jobbak voltunk, ebből lehet építkezni jövőre. Amúgy bár Arbeloa jól játszott de megérdemelt volna egy pirosat (Dani Alvest sem értem, hogy játszhatta végig ráadásul még sárga nélkül is, Abba rúgott bele aki mellette volt, ide tartozik még Maszke és Piqué a barcától és Pepe a madridból). Puyol viszoint kiderült, hogy sokkal fontosabb a barcának mint gondoltam.

robot_ 2011.04.21. 01:08:16

@KelekótyaP:
Igen, en is Mourinho-ban latom a dolog lenyeget. Di Maria 6 honapja focizik itt, Özil meg Khedira is, bár előbbinek ma nem ment. Ezt az egészet Mourinho rakta össze.
És az az igazság, hogy én egyre inkább azt érzem, hogy Guardiola nem egy igazán nagy edző, amikor az éppen a pályán folyó dolgokra hirtelen kell reagálni, pl átszervezéssel.
Nagyon elismerésem a Barca játékának, de tényleg csak egyfajtaképp tudnak játszani ahogy azt mondják magukról. De ez néha hátrány.

robot_ 2011.04.21. 01:10:31

Amugy birom meg minden, de:
Adebayort ha 4 eve megkerdezik az Arsenalban hogy fog-e még valamit életében nyerni.... szerintetek mit válaszolt volna?
:D
Tud helyezkedni ez a csávó... mennyi? Talán 2 honapja van itt? :D
(persze nyert már meg meccset meg minden... de az őszi szopásnál pl nem volt ott)

KelekótyaP 2011.04.21. 01:25:43

robot:
szerintem Guardióla lehet jó edző, csak barca ráspecializálta magát erre a stílusra és amiatt hogy ebben ennyire jobbak legyenek mint a hasonló csapatok(arsenal pl) ezért már genetikailag olyan játékosaik vannak támadósorban akik extrém alacsonyak, lent van a súlypontjuk és félelmetes kezdősebességük van. Nekik kell hely emiatt is passzolnak annyit, hogy az ellenfél úton legyen mindíg és megkíméljék magukat a test a test elleni ütközésektől. Ha világklasszik alternatívát hoznak ide akikkel változtatni lehet azon az évi 4-5 meccsen amikor ez az alapjátékuk nem megy (pl Ibra vagy Etó, Ronaldinho ect ect voltak idáig), akkor azok meg nem viselik jól, hogy a másik 50 meccsen padoznak, vagy ha játszanak is, akkor is kimaradnak a játékbólés testidegenül mozognak a szisztémában.
Guardiola pár hete mondott valami olyat hogy jövő szezon végén váltana. Ha meglépi akkor azért becsülöm. Itt most tényleg inkább ilyen project manager és nem edző a klasszikus értelemben, De ki nyúlna hozzá egy ilyen klipklapp szerkezethez???? Chelsea meg Inter érdeklődik utána ha jól emlékszem, na ott megmutathatná magát igazából is.

robot_ 2011.04.21. 01:33:11

@KelekótyaP:
Hat akkor majd ha letett valamit akkor elismerem.
Ki nyulna hozza egy ilyen csapathoz?
Ez komoly ez a kérdés? ;)
Asszem a karrierjük más szakaszában vannak Mourinhoval. Guardiolanak tenyleg van még mit csinalnia. Varjuk ki hoyg nem teoretikus, vagy lobbiérétkű-e a lelépési pletyka, meg azt is hogy hova megy, meg azt hogy elér-e majd ott valamit, es azt hoyg mégis mit. De nem szőrözök azt mondani hogy király, ha minden bejön ebből, és zsinórba top3-ba végez egy (nem-spanyol) bajnokságban mondjuk. (kezdhetné mindjárt a portóval ha szabad kérnem ;) )

KelekótyaP 2011.04.21. 01:39:32

@robot_:
Csak arra utaltam, hogy ezzel a játéksogarnitúrával nyiltsisakos , férfias focit felvállaló taktikát játszani ugyanakkor marhaság lenne mintha a Madrid nem kontrákra játszana ellenük és nem próbálná őket középpályán megfolytatni. Szembe kell nézni a ténnyel, hogy Guardiolának nincs nagyon más lehetősége ha az alapjátékuk éppen nem működik(amire azért valljuk be nincs sok alkalom:)), mint feltolni Piquét centerbe, vagy keitát egyel mögé átlövésekkel próbálkozni, mert az összes többi játékosa ilyen gyors könnyűlovasság alacsony mongol lovakon:)

robot_ 2011.04.21. 01:44:34

@KelekótyaP:
Igen, ertem en. Csak ez egy kicsit ugyanolyan, hogy a Real meg ugyanugy _kenytelen_ ezt a jatekot jatszani a Barca ilyen stilusa ellen, es megi smindig tamadas eri erte. Bar mar kezdem ugy erezni hogy az legtobbszor csak a keseruseg hangja. De alapvetoen tenyleg ugy latom, hoyg mindig az megy mostanaban, h a "Barcanal van a tuti taktika" alapfeltevéssel indul neki mindenki ennek a 'ki hogy jatszik - mi a szep foci' kérdésnek. Aztan ha valaki masszivan, szoros emberfogasban vedekezik, akkor nem megy a kiralynak gondolt taktika. Es nem az alapfeltevest kerdojelezi meg senki, hanem egy mondvacsinalt okot, h miert is szar az ahoyg kivedik a tuti modszert. Pedig prozaian egyszeru a magyarazat:
meg is ki lehet huzni ennek a mozgásnak a méregfogát. Lesz olyan ember a Barcanal aki ezt belátja, de szerintem annak bátrabb, kreativabb karakternek kell lennie mint Pep Guardiola.

KelekótyaP 2011.04.21. 01:50:52

lehet igazad lesz, de szerintem amíg olyan egyéniségek vannak a BArcában mint Messi vagy Xavi vagy Inieata akik képesek egy egy megmozdulásukkal gólokat hozni még ha szarul is játszik a csapat és nem működik a "tuti" recept, addig mindig megmenti valamelyikük a meccseket és ez eltakarja a problémát, hogy eléggé kiszolgáltatott a csapat amiatt hogy egy taktikára specializálódtak és ezt olyan szélsőségesen tették, hogy szinte kizárt hogy más is menjen személyi változtatások nélkül. De persze kellemes problémák, a futball világ 90 % a cserélne velük. Az a baj, hogy ha esetleg egszer valami argentín paraszt lerúgja majd Messit hosszabb időre 8valamiért mindíg argentínok csinálnak ilyet) vagy olyan sérülést okoznak neki amivel lelassul, akkor nagy bajban lesznek, mert messi nélkül nagyon nem ugyan az a szint a csapat(ezt azt hiszem Gua mondta is az atletico elleni meccsük után)

És??? 2011.04.21. 10:40:53

@robot_: Igazad van.Azt már tudjuk mi lesz a Barca ellen a taktika ez nem kérdés.Amire kíváncsi leszek ,hogy mit lép erre Guardiola.Ez a 2 meccs azt mutatja ,lövése sincs.Bár mentségére szóljon a sérülések miatt nincs is embere akire számíthat.Most válik el milyen edző is valójában.Azt is írhatnám feltud-e nőni Mou-hoz.

Pampák Bikája 2011.04.21. 11:22:58

Barca drukkerként gratulálok a Realnak a kupához - és mivel sikerült megfogni az utóbbi időben kissé fásultan játszó Barca passzjátékát - fájó szívvel azt kell mondanom: megérdemelték. Lehetne persze Barca szempontból mentségeket találni (a fenti mondatban már próbálkoztam is eggyel), de hát egy mérkőzést adott időpontban, adott formában lévő csapatokkal és játékosokkal játsszák, és az egyetlen dolog ami ez ügyben számít: az eredmény. Engem, mint barcast ezek után csakis az érdekelhet, hogy sikerül-e Guardiolának a küszöbön álló két BL elődöntőre a megszokott/elvárt formába hozni a mostanában eléggé tompa Pedrot, Villat, Xavit, Iniestát. Ez lenne a feltétele ugyanis annak, hogy megszűnjön végre az elmúlt hetek Messi-függősége, és a kis zseni végre e túlzott felelősség alól felszabadultan játszhasson, megjátszható legyen, illetve ha ő játszik meg valakit, az be is rúgja a helyzeteket. A két BL-elődöntő lesz a tesztje annak, hogy meg tud-e még újulni a Barca, vagy kezdődik a beleszürkülés a mezőnybe. A bajnokság persze nagy valószínűséggel már megvan - és ennek megérdemeltsége talán alig vitatható, a jövő azonban még kérdéses. Sajnos, Ibra igazolása (és Eto'o, Ronaldinho, valamint Yaya Toure elküldése) óta sikertelennek mondható a káderpolitika, új saját nevelésű tehetség nem tűnt fel, az igazolások pedig nagyon esetlegesnek tűnnek. Villa nem a Barca briliáns passzjátékába való, Affelaynak nincs idő bizalmat szavazni a teljesítménykényszeres rohanásban, Bojan megtorpant a fejlődésben, Pedro kiismerhetővé vált, elszürkült - szóval szinte nincs lehetőség rotációra. A túljátszatott csapat így könnyen - és idő előtt - kiéghet. Hogy ez mennyire akut veszély, és vannak-e még energiák a megújulásra kiderülhet az előttünk álló két BL-elődöntőn. 5:0 diadalra a Madrid ellen mindazonáltal aligha számíthatunk, de azt legalább remélhetjük, hogy az általam annyira csodált kreatív Barca-féle passzfutball idén még biztosan célba ér. Aztán majd kiderül, hogy a stáb tud-e még e téren megint olyan újdonságot kitalálni, ami ismét leszakíthatja az üldözőbolyt.

Barca-Madrid

Az év futballeseménye, oda-vissza és még kétszer egymás ellen a világ két legjobb csapata. Vigyázat! Szándékosan elfogult írásokat tartalmaz!

Friss topikok

  • haszán: @gömbgilisz legalább kétgólos real-győzelem lesz holnap (2011.08.13. 22:51) Iker a négy meccs madridi MVP-je
  • robot_: @grayman89: fuj bazmeg, elolvastam vegig az ömlengésed... bazmeg... egyszeruen a vilag egy jobb h... (2011.05.07. 14:53) Alvessel nem nagyon törődtek a társai
  • flea: @nlght84: tehát ha jól értem, te azt állítod, hogy a lesszabály célja a bejátszott terület, illetv... (2011.05.05. 16:05) Végre mi játszunk fehérrel
  • Pampák Bikája: @Guss Grissom: mutogatni való kis pöcs fagy fiacskám. Zsidózni persze nem itt kell, hanem a te csa... (2011.05.05. 15:10) Mourinho már megint csalni fog
  • karikaV43: Mi lenne ha a realisták saját blogjukba trollkodnának.Elég volna gratulálni és ennyi,mit bíróztok ... (2011.05.04. 21:15) Rutinmunka

Linkblog

Archívum

süti beállítások módosítása