Miért mi tartjuk el a Madridot?

2011.04.14. 15:15 bede

Katalóniában évtizedek óta szokás azon morogni, hogy a madridi kormány lenyúlja a gazdag katalánok befizetett adóját, aztán ahelyett, hogy Barcelona környékét fejlesztené, iskolákat épít valami andalúziai putriban. Sajnos ez ma már a foci világában is igaz.

Viszonylag közismert tény, hogy Spanyolországban osztják el a világon a legigazságtalanabbul a tévés közvetítésekből befolyó pénzt. Máshol csak kicsivel kapnak többet a legjobb csapatok a leggyengébbeknél, Spanyolországban azonban tízszeres a szorzó a legkisebbek és a két nagy közt. Ezt illusztrálja millió euróban, a 2009/10-es szezonra az alábbi – spanyol nyelvű, ezért a fura nevek – táblázat.

Teljesen érthető, hogy ezt a kis Malágától a zseniális Villarrealig mindenki igazságtalannak tartja. Azonban sajnálatosan kevés szó esik arról, hogy a táblázat tetején is van egy orbitális igazságtalanság.

Meg tudná magyarázni, hogy a Madrid miért kap annyit, mint mi? Mert a hatvanas években Franco támogatásával nyertek pár BEK-et? Az utóbbi években mi került náluk a vitrinbe? Kaká pléhkrisztusai? Özil kenőcse bazedov-kórra? Egészen nyilvánvaló. hogy a Barcelonának ma körülbelül kétszer annyi pénzt kellene kapnia, mint a Madrid a spanyol meccsek közvetítéséből. Majd ha nyernek valamit, akkor mi úriemberként leülünk, és újratárgyaljuk a dealt. Addig viszont ide a dellát. Nem mintha kibicsaklott aranylábak vásárlására fordítanánk, az nem a mi stílusunk. Minket csak az iagzság, a fair play szelleme mozgat. Mint mindig.

50 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://barcamadrid.blog.hu/api/trackback/id/tr472825814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Realista_Sanyi 2011.04.14. 15:52:00

Megmondjam miért?? A muterodért!
Én például egyáltalán nem nézem a barsza meccseket, akkor mindek adnának nekik több zsét.
Hala Madrid!
puszi

Nicholas Redhood 2011.04.14. 15:57:33

Ritkán olvasok ilyen baromságokkal teli cikket, ezúton is köszönöm, hogy feldobtad a napom.

irónika 2011.04.14. 16:01:07

Szerintem meg ez az igazsagos. Most oszinten, kit erdekel egy Papa-Kaposvar derby a Tv-ben az erintetteken kovul? A meccseket a Realert, meg a Barcaert nezik es nem a Malagaert! Ezert jar nekik azonos penz, nem azert mert nyertek Bl-t vagy sem. Ettol meg szurkolhatsz a Barcanak!

alex4 2011.04.14. 16:07:22

@selecaooo:

Egyetértek!

Talán a cikkíró - ha már ekkora szegénységi bizonyítványt állított ki magáról - kérdezze meg a spanyol tévétársaságokat: m'ért olyan hülyék, hogy a csapatok népszerűsége alapján osztják a jogdíjakat?
.
Biztosan Franco miatt ellenségei saját pénzüknek... :)))

blah 2011.04.14. 16:12:22

ez egy idióta bejegyzés, itt reklámértékről van szó nem arról, hogy mit nyert vagy mit nem...

fran7 2011.04.14. 16:27:29

Érdekes ez a négyes összehasonlítás. De a következtetés butaság. Persze a hasonlatokat olvasva sejthető, hogy nem komoly.

2011.04.14. 16:27:52

:D:D:D mit fogsz te kapni a madridistáktól :):):)
spanyolország egy bolond ország amúgy is, lásd adórendszer + munkanélküliség. Ehhez képest milliárdokat költ a két "dög". egyébként tényleg abszurd dög unalom a bajnokságuk, barca vagy madrid, oszt jónapot. ezért is hajrá depor-Manu Chao is deporos, pedig barcelonában lakik :):):)

robot_ 2011.04.14. 16:28:58

CSatlakozom az elottem szólókhoz, én nem vagyok ellene hogy ha a BArca ennyire jo, mint ahogy szemmel lathatoan az, akkor ismerjuk el a fociban, de ez egy egeszen mas teszta amirol itt most szo van. Az igazi "verdrukker" aki idotlen idok ota, a poklokat is a Barcaval megjarva turelmesen szurkolt mindig is a Barca-nak, es meg csak nem is az Espanol-nak, hanem tenyleg csak a Barcanak mindig, az nagyon nagy valoszinuseggel Katalán, vagy andorrai, esetleg még más spanyolorszagi nemzetiseg, de mar az sem igazan jellemzo. pl nyilvan nem baszk, vagy asztúriai :)
Namost, katalán ember az van X db. De itt visszafele sült el a csuzli, mert mindig megy a szoveg, hogy több mint egy klubb... bla-bla. A Madrid mindig is vilagszerte volt népszerű, es sose torekedett a makrósitásra a klubb szurkoloit illetoen. Ellenben a Barca-val. Aztan ez ugy kb 3 eve megvaltozott. Mar kurvasok a lengyel vagy arab Barca drukker, de reklamerot meg mindig boven elmondhato hogy sokkal inkabb a RM mezei/meccsei kepviselnek. Szoval joindulattal is minimum igazsagos ez igy ahogy a tablazat mutatja... joindulattal.

2011.04.14. 16:32:18

@robot_:
sztem az lenne igazságos, ha egy kanyit se kapnának ;)

Mirror71 2011.04.14. 16:40:28

Szerintem meg jogos.
Az angoloké a legkorrektebb, sokkal igazságosabb az elosztás.
És egy Villareal-Sevilla meccset is legalább annyian néznek, mint egy Barca/Real-Herculest.

hvuk 2011.04.14. 16:43:26

Komolyan bajban van az ország, ha az emberek ennyire nem értik a viccet. Pedig mindig megvolt az a kényszerképzetem, hogy mi magyarok jó humorral megáldott emberek vagyunk, de ilyenkor azért rádöbbenek a valóságra.

Emberek! Ez a szurkolói blog félig vicc és karikatúra, és csak félig komoly. Könyörgöm, tanuljátok meg már, hogy miképp kell felszabadultan röhögni!

2011.04.14. 16:47:13

@hvuk:
na hallod, ahol a videjoton bajnokságot nyer Mezeyvel :):):):)

robot_ 2011.04.14. 16:49:02

@hvuk 2011.04.14. 16:43:26 :
Ok, en ha felig komoly, akkor abban a megkozelitesben valaszoltam, amelyik a komolyreszt illeti. :)

Mirror71 2011.04.14. 16:40:28 :
"És egy Villareal-Sevilla meccset is legalább annyian néznek, mint egy Barca/Real-Herculest. "

Spanyolorszag nehany tartomanyaban lehet.
De egy Real/Barca meccset Birmingham-ben is többezres szurkoloi tabor kovet, es az USA-ba/Azsiaba magát évente kb 2szer megjelenessel nepszerurito MU/Real/Barca tobb tizezer szurkolot tudhat maganak + Facebook.. 8-10 millio követő ...stb.
tehat még csak nem is ugyanakkora nagysagrend egy Villareal-Sevilla meccs. Nem hogy "legalabb annyian".

athlon4 2011.04.14. 16:50:50

Hülyeség. Spanyolország egyedülálló olyan szempontból, hogy ott a TV-s jogdíjakat maguk a csapatok kötik meg, erre teret és lehetőséget ad a liga vezetősége. Ezért pattognak állandóan a kisebb csapatok, hogy nekik aztán semmi sem jut. Angliában a bajnokság értékesíti a jogokat, és onnan áramlik szét a pénz a csapatokhoz.

pRompt 2011.04.14. 16:51:18

Nem szoktam írogatni semmit. De aki ezt a cikket írta annak üzenem hogy a JÓ BÜDÖS KURVA ANYJÁT! MI A FASZNAK KELL OLTOGATNI A MADRIDOT?? A BARCA EGY RAKÁS SZAR: A KURVA ANYJÁT AKI EZT íRTA!!!!!!!!!!

robot_ 2011.04.14. 16:56:11

@pRompt 2011.04.14. 16:51:18 :

Ja, de mondjuk ennyire azert nem gondolta komolyan ha megnezed h mit irt par sorral fentebb. Felig csak hulyesegnek, karikaturanak szanta, masreszt meg nem kell kocsis modjara "gecizni" meg "kurvazni". En is a Madridnak szurkolok, de most szarabb. Elarulom ecsém, hogy ha veletelenul 1 v ket meccset meg is nyer a Madrid, mondjuk 1 gollal, otthon, ugy hogy lesz benne 11-es is, akkor is ugyanazt fogja mondani minden Barca-s hogy a Madrid szar, es mák volt/ biroi segitseg... szoval jobb ha felkeszulsz egy kiadós agyvérzésre, ha már egy ilyen posztra is igy reagalsz! :)

Brute 2011.04.14. 16:59:18

én meg azt,hogy nem túlzás egy kicsit? Okké,hogy most annyira nem megy a szekér, de azért zidane-ronaldo-figo amit össze hozott.... ott volt egy pár serleg. A barcának meg most megy igazán.

szemeteske 2011.04.14. 16:59:51

A Porto megnyerte a BL-t mégis mindenki tojik rájuk...

mindy23 2011.04.14. 17:02:07

@pRompt: egyetértek maximálisan minden szóval! a barca egy undorító csapat.

_ng_ 2011.04.14. 17:04:16

Milyen pozíciót tölt be a cikkíró a Barcánál? (Leülünk, újratárgyaljuk stb.)

hvuk 2011.04.14. 17:06:44

@Belpo: Na ja, az meg a másik. És Mezeynek ettől akkora, de akkora arca lesz, hogy csak nyitott stadionokban léphet fel a Vidi, mert zártba nem férne be. :)

tho · poszto.blog.hu 2011.04.14. 17:07:01

Bede, te egy igazi troll vagy. :) Már majdnem felháborodtam, well played.

Vegyi Ali 2011.04.14. 17:07:57

Remélem, ez komoly, mert viccnek irtó szar.

pistola 2011.04.14. 17:13:22

Mi az hogy "MI"? Te katalán vagy, vagy mi a f@szom?
Zsír a Barca nagyon, de pfff... hagyjuk már ezt, kérlek!

hallari 2011.04.14. 17:16:05

Szerintem ha végignézzük az elmúlt éveket világosan látszik, hogy bár a Barcelona vitte el a kupákat, de a Real Madrid végig (vagy szinte végig) ott volt a küzdelmekben. Akár a BL-ről, akár a bajnokságról beszélünk. Ez egyetlen más spanyol csapatról sem mondható el. És hiába az időszakosan elért sikerek a kicsiknek, általában hamar visszazuhannak a középszerűségbe. A két nagy hegemóniáját semmiképpen sem tudják megtörni. Ez a két klub ráadásul etnikumhoz köthető, így aztán érthető a nagy rivalizálás, ami a pénzek elosztásában is tettenérhető. Spanyolország nemigen akarja engedni Katalónia kiválását, ezért minden pénzt megadnak a Real-nak, hogy tartsa a tempót az éllovassal, hogy sportsikereiket nemzeti szempontból kamatoztassák. Ahogy az Aranycsapatot is politikai legitimációra használta Rákosi. Ez a helyzet csak akkor fog megváltozni, ha a katalánok teljes autonómiát kapnak.

Walmer 2011.04.14. 17:26:39

@robot_:
"De egy Real/Barca meccset Birmingham-ben is többezres szurkoloi tabor kovet"

Ugye ez cak egy vicc akart lenni?
olyan országokban ahol normális bajnokság van, a szart sem érdekel ez a 2 csapat
Magam amúgy inkább megnézek egy Exeter - Darlington FA kupa meccset a 2. fordulóból, mint akárhány el klasszikót.

a madrid meg nem a '60-ban, hanem az ötvenesekben nyert egy pár BEK-et.
de a tv-s jogdíjakat amúgy sem eredményesség alapján osztják el. legalábbis európa civilizáltabb felében.
Ebbe a részbe a spanyolok természetesen -velünk együtt többek között- nem tartoznak bele. úgyhogy csodálkozni való nagyon nincs.

usererror 2011.04.14. 17:30:47

@Belpo: Amennyire én tudom, Manu Chao átköltözött Madridba :)

robot_ 2011.04.14. 17:32:42

@Walmer 2011.04.14. 17:26:39 :

De angliaban tenyleg nepszeru a Spanyol bajnoksag, birmingham-i Real es Barca klubbrol tenyleg tudok, es eleg sok ezer tagot szamlalnak. De mindegy is, meg eleg sok angol focista is elorukkol azzal h nezi a spanyol meccseket, es ok is mind a REal/Barca meccseit. Akarhogy is, sztem egy Sevilla meccset nagysagrenddel kevesebben neznek, mert vilagszerte kb csak a két nagy meccseit kovetik. Persze Notthingham Forrest meccset se neznek gondolom Finnorszagban, de pl Chelsea vagy MU meccseket mar annal inkabb. (gondolom)

mréveiller 2011.04.14. 17:46:32

maradjunk annyiban hogy mind két csapat nagyszerű. a futballisták színe-java a két csapatban játszik. de azért remélem a Barca triplázni fog!

calebmarlow 2011.04.14. 17:59:50

hmmm. a komment, ami annyira tetszett hogy reagálni akartam rá kitörlődöt..:(((

na mindegy. a legviccesebbek egyébként még csak nem is ostoba fos frankóisták, a hőbörgésükkel meg az pitiáner okoskodással, hanem a hiperkorrekt gyökerek, akik sietnek leszögezni, hogy mindkét csapat remek játékosokból áll, és ők igazából csak a szép focinak drukkolnak. hülye buzik. :)))

romaniarulez! 2011.04.14. 18:06:43

Katalánok menjenek a sunyiba, Andalúzia ezerszer jobb hely, mint Katalónia, ezt mindenki tudja, aki volt már Spanyolországban. Egyébként a cikkel egyetértek, disznóság, hogy a Reál is annyit kap, mint a Barsza. Olyan ez az egész, mintha a Marosvásárhely SC sorozatban alázná a bukaresti elitklubokat. Hiába az eredmények, ha kisebbség vagy egy országban.

CYHMK · http://bukottfocistak.blog.hu/ 2011.04.14. 18:12:08

Két kiegészítés: Az angol adatok fontban vannak megadva, valamint a BL-ből származó tévés pénzek nincsennek feltüntetve, így a nagy és a kiscsapatok között a valóságban még nagyobb a rés.
Érdemes amúgy kiszámolni a különbségeket az adatsorból: Spanyolországban a legnagyobb és a legkisebb televíziós bevétellel rendelkező klub között 11,66-szoros különbség van, míg Angliában 1,66. A második és a harmadik között 3,33 Spanyolországban, míg Angliában 1,05.

Amíg Spanyolországban mindenki maga értékesíti a jogdíjakat(ami pl. egy Hercules-nek eléggé nehéz), addig Angliában kollektívan árulják és a pénzt a következők szerint osztják szét:

A belföldi jogdíjak 50%-a egyenlő arányban oszlik el a 20 csapat között, 25%-a a bajnoki helyezés alapján(kb. 0,8 millió a helyezések között),a másik 25% meg az alapján kerül elosztásra, hogy hány televíziós meccset játszottak a csapatok. Hogy segítsék a kiscsapatokat, itt meg van határozva, hogy minden csapatnak legalább 10 meccsét kell adnia a tévének, a maximum meg 24 sugárzott meccs lehet.

A külföldi tévés bevételeket -amik hamarosan a teljes jogdíj-bevétel több mint felét fogják kiadni- egyenlő arányban osztják szét az összes csapat között, tehát ugyanannyit kap a MU és Blackpool is, hiába nem kíváncsi senki a Blackpoolra Kínában meg Amerikában.

Ezért van az, hogy Angliában szóba sem jöhet a 100 pontos határ, mivel jóval kiegyensúlyozotabb a mezőny.

gezakekazeg 2011.04.14. 18:14:30

azert, mert tavaly masodik lett a bajnoksagban. pont. nem a csapatok nevei alapjan osztjak el a zset, hanem az elozo evi helyezesuk alapjan.

gezakekazeg 2011.04.14. 18:15:46

CYHMK · bukottfocistak.blog.hu/ 2011.04.14. 18:12:08

Tokeletesen igy igaz, ahogy leirtad.

Dr Smit Plagius 2011.04.14. 18:22:37

kit érdekel a barca? kimennek a pályára, gurigáznak egy darabig, aztán rúgnak néhány gólt. tök uncsi...
de a real madrid... sose tudhatod, mit kapsz tőlük aznap! ha jó passzban vannak, a világ legszebb megvillanásait, ha rossz passzban vannak, szar focit. egy real madrid meccs mindíg izgalmas!
és jm a legjobb edző a világon!
viva jose!

Inquisitor 2011.04.14. 18:26:49

Te ugye nem vagy ennyire ostoba, ez a blog csak valami tréfásnak szánt provokáció, ugye?

EMU 2011.04.14. 18:49:15

Húsz év európai felsőközépszer után az utóbbi pár évben összeszedett pár díjjal mekkora arca lett a barcának?! Hol voltak ezek a kilencvenes években? Nyolcvanasban? Hol voltak 2005-ig? Az utóbbi pár évre nem kellene ennyire arcoskodni.

2011.04.14. 18:54:42

@EMU:
Igy van, arcoskodó hobbitok. :):):)

2011.04.14. 18:57:33

@usererror:
biztos elege lett az indonéz informatikusokból álló drukkerhadból :):)

2011.04.14. 19:04:33

No megyek is, megnézem a szpartak-porto meccset, az kérem foci, nem ilyen szinfalak mögött lezsírozott El Clásico

Pistie 2011.04.14. 19:30:41

Talán (?) ennek a pénzelosztásnak is köze van hozzá hogy a spanyol bajokság egy 2 csapatos liga. Nincs mit szépíteni ezen. Az angoloknál egy tökutolsó is meg tudja fogni a legjobbakat is, éppen ezért sokkal kiszámíthatatlanabb, és élvezhetőbb hosszú távon az angol foci, hiába "csúnyább" mint a spanyol.
Egyébként a Barca sem volt mindig a csúcson. Ez egy időnként változó dolog, és összességében lehet jobb a Barca az elmúlt pár évben, de a Realnak mégis több, mint 1,5x annyi bajnoki címe van.

sage5 2011.04.14. 22:07:58

Egy ilyen egyszerü - gyerekes - posztot miért kell kintaartani az index cimoldalán?
Jó tudom, sokan elolvassák, de ennyierővel napiszar szintü dolgokat is ki lehetne rakni.

Baszk Earl 2011.04.14. 23:36:25

Aupa Athletic! Ha már nemzetiségekről van szó!! Nálunk csak baszkok játszanak, saját nevelés mind! De jó pár nagyágyút adtunk a spanyol focinak már!
Mondjuk: Andoni Zubizarreta Urreta,

robot_ 2011.04.15. 00:03:52

@Baszk Earl:
ez mondjuk igaz.
respect!

Nickkk 2011.04.15. 01:38:00

Ez hogy kerülhetett ki az index főoldalára?
1. Kedves író, mióta játszik Ön a Barcelonában? Mi ez a nagy T/1 mánia innen Magyarországról? Kb annyi közöd van ahhoz a pénzhez, mint a szomszéd Mari néninek, aki azt sem tudja hol van Barcelona. Nincs rá jobb szó beszarás, hogy azt hiszed tőled "lop" a Madrid...
2. A Real Madrid még mindig a világ egyik legsikeresebb futball csapata, és még mindig a világ legnépszerűbb játékosai játszanak benne, ezt sport gazdaságilag lehetne magyarázni órákig, valószínűleg akkor sem esne le Önnek.
3. Késő van már így nem folytatom inkább, de rengeteg pontot lehetne írni, ami lehúzza ezt az amúgyis elég bugyuta irományt.

GGG77 2011.04.15. 08:54:45

Azért van ez így, mert bár az elmúlt években valóban jobban megy a Barcanak, azért a futballhoz valóban értők egyetértenek abban, hogy a sport történelmének két legjelentősebb csapata a Real és a Milan.
Valamint a Real szurkolótábora legalább akkora, mint a Barcaé .

Barca-Madrid

Az év futballeseménye, oda-vissza és még kétszer egymás ellen a világ két legjobb csapata. Vigyázat! Szándékosan elfogult írásokat tartalmaz!

Friss topikok

  • haszán: @gömbgilisz legalább kétgólos real-győzelem lesz holnap (2011.08.13. 22:51) Iker a négy meccs madridi MVP-je
  • robot_: @grayman89: fuj bazmeg, elolvastam vegig az ömlengésed... bazmeg... egyszeruen a vilag egy jobb h... (2011.05.07. 14:53) Alvessel nem nagyon törődtek a társai
  • flea: @nlght84: tehát ha jól értem, te azt állítod, hogy a lesszabály célja a bejátszott terület, illetv... (2011.05.05. 16:05) Végre mi játszunk fehérrel
  • Pampák Bikája: @Guss Grissom: mutogatni való kis pöcs fagy fiacskám. Zsidózni persze nem itt kell, hanem a te csa... (2011.05.05. 15:10) Mourinho már megint csalni fog
  • karikaV43: Mi lenne ha a realisták saját blogjukba trollkodnának.Elég volna gratulálni és ennyi,mit bíróztok ... (2011.05.04. 21:15) Rutinmunka

Linkblog

Archívum

süti beállítások módosítása