Jobb a csapatunk, mint a legutóbbi Barca-verő

2011.04.14. 23:51 hugo sanchez

Nem kell bánatosan a távoli múltba révedni, hogy keressünk egy madridi csapatot, amelyik alázta a Barcelonát, íme a legutóbbi:

 

Casillas – Sergio Ramos, Pepe, Heinze, Marcelo, M. Diarra, Gago, Sneijder, Guti (Robinho, 72.), Robben (G. Higuaín, 62.), Raúl (Van Nistelrooy, 76.). Edző: Schuster.

 

2008. május 7-én volt a meccs, sok az ismerős arc, néhány nehezéktől pedig megszabadultunk.

 

A védelem majdnem ugyanaz, csak Heinze helyett Carvalho az agy, akár egy alkotmány megírását is rábíznánk. Ha Pepe helyett is jött volna valaki, majdnemhogy bárki, akkor be sem kapcsolnánk a tévét, csak megkérdeznénk, hogy hány nullra nyertünk. Jobb ez így, legalább lesz izgalom.

 

A középpályássorra rá sem lehet ismerni. Viták nyilván lehetnek, Sneijdert például nem rúgnánk ki a pályáról, de összességében egyértelmű, hogy erősebbek lettünk.

 

M. Diarra egy lapon sem említhető a megmaradt Diarrával, főként nem Xabi Alonsóval, sőt, még Khedira is ígéretesebb, ha ezt nem is mindig bizonyítja. A már említett Sneijdernél a két játékos jelenlegi formája alapján biztosan jobb Özil, jövőre talán már ez minden előzetes feltétel nélkül igaz lesz.

 

A sérülékeny és önző Robben helyett jött C., aki végre munkát adott a csapat fodrászának, és hozott magával egy rakás gólt is. Külön öröm, hogy szombaton fogja megelőzni Messit a góllövőlistán.

 

A komolytalan Robinhónál Di Maria sokkal hasznosabb, kapura is veszélyesebb. Higuaín meg van most is, végre nemcsak a keretben, hanem a pályán. A Raúl-Adebayor összehasonlításba nem akarunk belemenni. Jó volt látni előbbit a Schalkéban, azzal vigasztaljuk magunkat, hogy a robosztus Abebayor szögleteknél jobban meglepheti a Barcelonát, mint a nem ebben jó Kapitány. A zeniten inneni Raúlt persze nem adnánk semmiért, főleg nem Adebayorért. (Hej, legalább a kispadon jó lenne látni még most is.)

 

Lehet most itt 5-0-zni, de az a csapat még nem ez a csapat volt. Csúnya pofonba szaladt bele akkor egy félig sem kész Real, rá is ment a bajnokság, de az elmúlt hetek formája már messze több a biztatónál. Ami pedig tovább táplálja az optimizmusunkat, az a Barcelona gyengélkedése, a Sahtar bohócbraziljai is összekavarták a védelmet rendre, és tudom, fura 6-1 után ezzel jönni, de benne volt abban a két meccsben egy sokkal szorosabb eredmény. A katalánok védelme Puyol és Abidal nélkül zavarba hozható volt, meccsenként 2-3 óriási hibát összehoznak, ha Milito játszik, akkor még legalább egyet, amiket ki kellene használni. Elől sincsenek rendben, Messin múlik minden az elmúlt hetekben, Villa formán kívül van, Krkic sérült, Pedróval ördög tudja mi van, de jól mutat a kispadon, Afellay meg messze nem ez a szint.

 

Így álltak fel egyébként ők:

 

Víctor Valdés – Zambrotta, Márquez (Sylvinho, 46.; Edmílson, 57.), Puyol, Abidal, Y. Touré, Xavi, Gudjohnsen (Giovani, 23.), Messi, Henry, Krkic. Edző: Rijkaard.
 

Végeredmény: Real Madrid–FC Barcelona 4-1 (2-0)

G: Raúl (12.), Robben (20.), Higuaín (62.), Van Nistelrooy (77. – 11-esből), ill. Henry (86.)
Kiállítva: Xavi (93.)

 

A 2008-as meccs előtt a Barcelonának volt egy ötmeccses nyeretlenségi szériája ellenünk, aztán történt, ami történt azóta. Most egy új korszakot nyitunk.

46 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://barcamadrid.blog.hu/api/trackback/id/tr202827255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robot_ 2011.04.15. 13:27:28

áhh-... össze vissza valtozik ez akkor... en akkor meg le se szartam a Madridot, es a Barcat se, nem is volt ilyen jo egyik se. Most a Barca jobb, majd elmulik, lehet a Madrid se lesz ettol meg automatikusan jocsapat.. lehet jovore mind a ketto kozepes lesz es nem lesznek ott a 8 kozott a BL-ben. Ehhez az kéne h az Olasz vagy Nemet foci felfejlodjon, vagy az angol a 3-4 evvel ezelotti szintre emelkedjen.

Whis 2011.04.15. 13:55:49

nem hogy örülnél, hogy 1szer majd elmesélheted unokáidnak hogy láttad a futballtörténelem messze legkíválóbb capatát játszani a kevenceid ellen, ilyen baromságok összefirkálásával töltöd az időt. A real nem xar, még az is lehet hogy holnap győzni fog, de baszki, könyörgöm, hol van ez vagy bármelyik real ettől a barcától?
(és légy oly kedves ne gyere mindenféle 60 évvel ezelötti nosztalgia hülyeségekkel, az a real ma a portugál másodosztályba férne be.. talán. a foci sokat fejlődött)

Barca Geri 2011.04.15. 14:55:52

Ne haragudjon meg senki, de ki ez a szemellenzős elfogult vadmadridista aki ezt a cikket írta?csak ezért regeltem.
Nem néztek focit az utóbbi 4 évben???ekkora marhaságokat leírni!!!és még komolyan is gondolja..szerintem az mindennél többet mond, hogy 6 év után jutott be ujra a reál margit EURÓPA LEGJOBB 8 CSAPATA KÖZÉ!!!hol voltatok eddig?megmondom...a béka segge alatt.A spanyol bajnokságban könnyen vehető pontokkal sikerült szorongatni (tavaj évvégi Barca-kiállítások,Madrid-tízik,"véletlenül bénázó" ellenfelek,stb...de ez európa szinten nem ment már akkor sem.nem is jutottatok sehova.
A Barca meg közben csak szép csendben történelmet írt/ír.
Tudom,tudom..Cé Ronaldo meg a Murinnyó...
Cé:hol volt az őszi 5-0-nál?szinte labdához sem tudott érni.megint meg fog sértődni,színészkedni kezd,önzőzni, meg sírni,ahogy szokta...
Mou:na igen..a világ egyik legjobb edzője.tény.én akkor is utálom:-)Remélem most már nem fogja utasítani S.Ramost a meccs legvégén, amikor már megalázó a vereség, hogy rúgja szét a BRILLÍROZÓ MESSIT..Pep írja a futball történelmet, Mou meg nézi azt...
Összegezve:szerintem nevetséges ez a pökhendi,beképzelt,tény-ferdítő cikk.akkor sem lenne ilyen nagy az arcom, ha lenne mire.főleg így, és ilyen eredményekre nem.

Majd meglátod Madridista….

VISCA BARCA es Més Que un CLUB!!

Barca Geri 2011.04.15. 14:59:57

Jaaajjj ki ne hagyjam a tippgyit:

április 16.
Real-Barcelona bajnoki 0-3

április 20.
Király-kupa-döntő 4-1 (BARCA)

április 27.
Real-Barcelona 1-2
Bajnokok Ligája-elődöntő

május 3.
Barcelona-Real 4-1
Bajnokok Ligája-elődöntő

szokjátok csak...

smartdrive 2011.04.15. 15:03:01

ráadásul kihagytad, hogy nálunk meg hiányozni fog Gudjohnsen

mégis 2011.04.15. 15:05:49

Srácok 2 hét és kiderül minden...lehet 4-ből 4-et visz a barca, lehet 2-2, és a Bajnokság, kupa, BL is a barcáé, ilyen a foci:-), de akkor is jó focista C. is, és Messi is, messze főlé nőnek a többieknek, ki ezértki azért, és a 2 edző is faxa.

Pistie 2011.04.15. 15:07:57

@Barca Geri: Én az angol foci híve vagyok, mert nem szeretem a két csapatos bajnokságot :) Persze az el-cassicót megnézem. De egy gondolatot hozzáfűznék a Mourinho / Guardiola párhuzamhoz: lehet Mourinhot utálni, de elvitathatatlan, hogy többet tett le eddig az asztalra Guardiolánál. Már több csapattal is BL-t nyert, gyakorlatilag minden csapata sikertörténet volt, kivéve talán a Chelseat, amivel nem nyerte meg a BL-t, de 2 PL címet azért így is nyert, szóval ott is imádják őt.
És nem volt olyan futballzseni egyik csapatában sem, aki szezononként 40-50 gólt lő :) Kíváncsi volnék, hogy Pep egy Porto szintű csapattal is tudna-e BL-t nyerni!

Laarson 2011.04.15. 15:10:17

Ígyis úgyis kikaptok, fölösleges ez a post :D

Imro 2011.04.15. 15:12:29

Barca Geri:
Rakd fel a házad :DDDD

Ennyire idióta nem lehetsz... Komolyan úgy gondolod, hogy a madrid bekap 13 gólt?? :)))

flea 2011.04.15. 15:16:10

Az az 5-0 ősszel azért történt, mert a Madrid középpályája a kanyarban sem volt a katalánokéhoz képest. Azóta sokat gyógyult, de szerintem nem eleget - a madridisták kb. csak abban bízhatnak, hogy Villa impotens marad, Pepének meg sikerül úgy agyonrúgnia Messi és Iniesta közül a momentán jobb formában játszót, hogy ne kapjon érte piros lapot...

robot_ 2011.04.15. 15:16:44

@Imro:
haat ram aztan ne mondja senki hogy Barca fan vagyok, mert nem, de....
bazz 5-öt bekapott a Magyrigy az ősszel 1 meccs alatt..
tulajdonkeppen nem hizsem en sem h most ez lesz... tehat vegulis en is tulzasnak erzem a tippet, de az hogy elkepzelhetetlen, azt mondjuk nem mondhatom. (bar en se tennék ra az igaz.)

Feszter 2011.04.15. 15:18:50

"de az elmúlt hetek formája már messze több a biztatónál". Én Madridos vagyok, de pl. a gijon elleni utthoni 0-1 után nem mondanék ilyet.

Pep-ről csak annyit, hogy ennek a játékoskeretnek én is ülhetnék a kispadján vagy bárki...

smartdrive: "Nálatok"? Mé' Te is ott játszol? ;)

robot_ 2011.04.15. 15:19:08

@flea: hat ahogy én latom, szerintem a Madrid remenysege, hogy a togói beáll fejelni, Cr7 meg Marcelo meg Özil meg pakolják labdával, es tenyleg Mascherano lesz a hatved... mas nem igazan tudok elkepzelni... sztem egy Khedira soha nem fog tudni mit kezdeni Xavival, vagy legalabbis nem ebben az evtizedben

Barca Geri 2011.04.15. 15:19:48

bocs,hogy ekkorát bemásoltam, de ez válasz minden a cikkben leírt összehasonlításra..

tessék:

Forrás:blaugrana.hu
Az FC Barcelona és a Real Madrid közel egy évszázada tartó rivalizálása már évtizedekkel ezelőtt is abszolút világhírnévnek örvendett. A két klub „viszálya” nem csak Hispánia fanatikus futballszerető rétegeit, az egyszerű polgárokat is messzemenően foglalkoztatja – különösképpen a főváros és a tartományok lakosságát, mely jelenségnek történelmi távlatban ered a gyökere. Ettől azonban hatványozottabban nagyobb az El Clásico reputációja, ami az egyik legnagyobb érdeklődéssel várt sportesemény szerte a világon. A szurkolókat még távol Spanyolországtól és Katalóniától is mélységesen megosztja a két klubóriás közti ellentét, s alighanem nincs olyan sportkedvelő, aki ne szimpatizálni valamely egyesülettel a Blaugrana és a Galaktikusok közül.

Még ha a legfontosabb az aktuális pályán mutatott teljesítmény és az eredmények is, nem csoda, hogy időről-időre rendkívül széles körben összevetik a két gárdát. Akár jelentéktelen statisztikai adatok alapján, akár más szemszögből – példaképp személyes kedvencem, a klubfilozófiákból fakadó ideologizálás.

Nem egyszer tapasztalhattuk már az évek során, melyek alatt elkötelezett Blaugrana-szurkolóvá értünk, hogy az „ellenoldal” szimpatizánsai még akkor is a múltbéli sikerességükre, a megérdemeltnek nevezhető, egyben rojtosra használt „XX. század legjobb csapata” címre hivatkoznak, ha épp a jelenben kedvenceikre sorozatban szabják a méretesebbnél méretesebb zakókat a gránátvörös-kék mezes futballisták.

Mindez csak akkor lehet bosszantó a Barça-kedvelők számára, ha a kontextusban szerepelnek még egyéb, nehezen emészthető, rendre visszatérő elemek is. A teljesség igénye nélkül néhány gyöngyszem: „divatszurkolók”, „a Barcelona csak az elmúlt 2-3 évben mutatott fel eredményeket”, „9 BEK/BL győzelem utolérhetetlen”, „az utánpótlás-nevelés csak a szerencsén múlik”, „Messi nélkül semmit sem ér a Barça”, és még sorolhatnánk. Ettől persze a helyzet nem változik: a jelenkor legjobb csapata az FC Barcelona. Sőt! Az elmúlt két évtized eredményeit alapul véve: a Blaugrana mérföldekkel megelőzi az elmúlt évszázad legjobb gárdáját! Hogy is van ez? Jöjjenek a szikár tények, egy számos aspektusból való összevetés az 1990-es évektől kezdődően egészen napjainkig, jókora adag szarkazmussal megfűszerezve...

A sort mi mással is kezdhetnénk, mint sivár számokkal, melyek a két klub előző húsz esztendőben megszerzett trófeáit mutatják:

FC Barcelona

Real Madrid

La Liga:
10

La Liga:
6

Copa del Rey:
4

Copa del Rey:
1

Spanyol Szuperkupa:
8

Spanyol Szuperkupa:
6

Bajnokok Ligája:
3

Bajnokok Ligája:
3

Európai Szuperkupa:
3

Európai Szuperkupa:
1

Klubvilágbajnokság:
1

Klubvilágbajnokság:
2

KEK/UEFA-kupa:
1

KEK/UEFA-kupa:
0

Összesen:
30

Összesen:
19

Magyarázatként sok mindent nem tudunk hozzátenni. A három legfontosabb trófeát tekintve egyedül a BL-győzelmek számában egyenlő az állás, míg a többi lényeges sorozatban meggyőző Barça-fölény mutatkozik. 30 megszerzett cím a Barcelonát tekintve, ami pontosan 11-el, azaz egyharmaddal több, mint a Real Madrid összesen begyűjtött 19 trófeája.

Az igazság azonban nem csak a fekete-fehér adatokból áll. Úgy tisztességes, ha megemlítjük: a Real Madridnak immár sorozatban hatodik éve van hatalmas balszerencséje a legrangosabb európai-kupasorozatban. Nem hiába mondhatják a Madridista társak, hogy a táblázat csalóka, valóban igazuk van és lehet, elvégre mindannyiszor érdemtelenül, különböző fensőbb erőknek hála pottyantak ki a Bajnokok Ligája nyolcaddöntőjéből. Arról nem beszélve, hogy sem Perez (pénztárcája), sem Mourihno nem volt a habfehérek segítségére, hiányuk pedig elviselhetetlen hendikepet jelentett kedvenceik számára. A csapat imázsa ettől még ugyanolyan szépen fest, mint évekkel korábban, sőt, a kilenc eddigi trófeával a Real Madrid alighanem a következő századig, igen, a 2100-as évekig kibérelte magának a leggazdagabb, legpatinásabb, leghíresebb, legjobb, legeredményesebb jelzőket.

A trófeák összevetésében megmutatkozó katalán-fölény megmutatkozik az IFFHS statisztikáiban is. A szervezet által nagy mennyiségben közzétett, lényegében hasztalan, meglehetősen véleményes algoritmusok segítségével megállapított rangsorok ugyan sokat nem nyomnak latba, de érdekességképp nézzük a klubok ranglistáját. A Katalán Óriás ebben a tekintetben is jócskán megelőzi ősi vetélytársát, a fővárosi gárda messze elmaradva az éllovas Blaugranától, csupán a nyolcadik helyen áll.

1.
FC Barcelona
2.550,0

2.
Manchester United
2.523,0

3.
Liverpool
2.414,0

4.
Arsenal
2.410,0

5.
Inter Milan
2.358,0

6.
Bayern München
2.315,0

7.
AC Milan
2.296,0

8.
Real Madrid
2.257,0

Az eredmények persze szurkolók, támogatók ezreit, akár millióit jelenthetik. Az, hogy pontosan mi egy szurkoló definíciója, kell-e, lehet-e kategorizálni az egyes szimpatizánsokat, miképp lehet meghatározni egy szurkolói tábor méretét, nem az én tisztem eldönteni. Ettől függetlenül itt van két rangsor is, melyekből kiderül: mára már az FC Barcelona tudhatja magának a legnépesebb családot, a legtöbb támogatót.

A SPORT+MARKT több, mint 30 milliósra becsüli a Királyi Gárda szurkolóinak számát, amivel éppen megelőzve a Manchester Unitedet, a második helyen állnak az európai klubok rangsorában, s őket egyedül az FC Barcelona előzi meg, mintegy kétszer (!) annyi szimpatizánssal – 57,8 millió.

Szurkolók száma
(millió)

1.
FC Barcelona
57,8

2.
Real Madrid
31,3

3.
Manchester United
30,6

4.
Chelsea
21,4

Természetesen a Facebook nevű közösségi oldal is lehetőséget biztosít arra, hogy felhasználóik a világ bármely részéről kifejezzék szimpátiájuk az egyes klubok iránt. Összegezve ugyanazt a végeredményt látjuk: a Barça több, mint 10 milliós tábort tudhat magáénak az „Arcköny” felhasználói közül, míg a Real Madrid félmilliónyival kevesebbet. A statisztikákért ezúton is hálát kell mondanunk az áldott jó Mark Zuckerberg úrnak.

Miközben a szerkesztőség épp az adatokat dolgozta föl, érdekes, megdöbbentő tényekre bukkantam: pletyka szinten felmerült, és több ízben bizonyítást is nyert, hogy a Real Madridot kedvelő 9,5 millió fő nagy részét, nagyjából 8 milliót valójában a Galaktikusok PR-stábja által életre keltett profilok adják. A botrányos ügy hátterében Florentino Perez (ki más – a szerk.), és újabb nagyszabású marketing-hadművelete állhat. Summázva, azt mondhatjuk, egyik adatot sem lehet pontosnak tekinteni, mérvadónak már annál inkább.

A Katalán Óriás szurkolói bázisának fölényét egy másik, a klubok részéről hivatalosnak számító, ezáltal kikezdhetetlen statisztikai is alátámasztja. A peñákat, azaz szurkolói klubot tekintve a következő eredményt kapjuk:

FC Barcelona

Real Madrid

Európa:
46

Európa:
25

Ázsia:
5

Ázsia:
2

Afrika:
3

Afrika:
2

Dél-Amerika:
11

Dél-Amerika:
3

USA:
3

USA:
1

Ausztrália:
2

Ausztrália:
1

Összesen:
70

Összesen:
34

Ezen táblázat szerint – melyek adatai az AS sportnapilapról származnak –, a gránátvörös-kékek mintegy kétszer annyi szurkolói klubbal rendelkeznek szerte a világon. Azonban ez esetben is pontosítás szükségeltetik, hiszen három külön faktort nem számoltak bele a spanyol kollégák: elsőként a magyar hivatalos Madridista peñát kell megemlíteni, akik valamilyen oknál fogva nem kaptak helyet az AS listájában, ezen kívül pedig Cristiano Ronaldo, és José Mourinho népes szurkolótáboráról, szurkolói klubjairól sem feledkezhetünk meg, melyek ha ideiglenesen is, de a Real Madrid gárdáját erősítik – nem akármilyen módon!

Térjünk vissza a sportszakmai összehasonlításhoz. Nézzük, az elmúlt húsz év El Clásicói alapján melyik gárda emelkedik a másik fölé (természetesen az FC Barcelona szemszögéből kell a táblázatra tekinteni):

Hazai pályán (Nou Camp)

M
GY
D
V
GA

30
17
8
5
55-24

Idegenben (Madrid)

M
GY
D
V
GA

28
6
7
15
37-55

Összesen

M
GY
D
V
GA

58
23
15
20
92-79

Hazai pályán és összesítésben is meggyőző fölény, így nem vitás, a Blaugrana felülkerekedett ősi riválisán az elmúlt 20 esztendőben. Arra pedig már csak jól nevelt úriember mivoltunk és a Real Madrid, valamint szurkolói iránt mutatott tiszteletünk miatt nem emlékeztetünk senkit, hogy az előző szezonokban milyen eredményeket ért el egymás ellen a két klubóriás...

Egyéni címeket tekintve sincs nagy különbség a két gárda között, kivétel egyedül a sokak által kikezdett Aranylabda. A neves díjban az elmúlt húsz évben összesen 6 Barcelona-játékos részesült, közülük egyedül Ronaldo az, aki már az Inter színeiben szerepelt, amikor kezébe vehette a trófeát.

A Real Madrid részéről csak hárman kaptak Aranylabdát az elmúlt húsz évben. Mindenképp megemlítendő, hogy sem Figo, sem Cristiano Ronaldo, sem Cannavaro nem a Királyi Gárdában mutatott pazar teljesítménye és csapatával elért eredményei miatt lett befutó.

Befejezésképp, Madridista olvasóinkra is tekintettel egy, a Real Madrid gárdáját pozitív fényben feltüntető adat: a Királyi Gárda könyvelhette el a legnagyobb bevételt nem csupán tavaly, az előző két évtizedben rendre a világon – legutóbb 40 millió euróval megelőzve a Blaugranát. Ez pedig ha mást nem, azt mindenképp bizonyítja: a Real Madrid még mindig egy remek (márka)név, szurkolók és befektetők számára egyaránt, amit főként dicső múltjuknak, többek közt Puskás Ferencnek köszönhetnek. Másrészt az elmúlt húsz évben a Barcelona nem éppen a legjobb gazdasági irányításban részesült, gondolva Núñez elnökségétől kezdve Gasparton át Joan Laportáig.

Hogy miképp folytatódik a jövő, továbbra is Blaugrana-egyeduralom jellemzi majd nem csak a két csapat riválizalását, Hispánia- és Európa futballját egyaránt, még nem tudni. Azonban jelen pillanatban úgy tűnik: az új király kiválóan érzi magát a trónon, és semmi jel nem mutatkozik arra, hogy a közeljövőben távozzék...

robot_ 2011.04.15. 15:24:17

@Barca Geri:
" (természetesen az FC Barcelona szemszögéből kell a táblázatra tekinteni)"

Természetesen az egész bejegyzésre az FCBarcelona szemszögéből kell tekinteni :D

(csak poén volt... adta magát, nem kell savazni)

Combi a ballibes Ferkófan 2011.04.15. 15:26:21

Szar dolog lehet fanatikusnak lenni, ugye Geri? :)

Barca Geri 2011.04.15. 15:29:27

Imro:igen,igen..
ha csak az utolsó két Barca-Reált veszem,már akkor is 11-2 az összesítés..
Ennek tükrében gondold csak át újra a tipptyimet:-)hahhhahhha

Barca Geri 2011.04.15. 15:31:41

Combi: amigy így alázzuk a legnagyobb ellenfelet, addig öröm a fanatizmus:-)))

flea 2011.04.15. 15:45:45

@robot_: szerintem a Piqué gyerek ha nem is könnyen, de el tud bánni Adebayorral. No de majd meglátjuk. Amúgy ha a középpályán nem jut át a Madrid, akkor majdnem tökmindegy, hogy hátul ki van. Szerintem a Barca hátvédsora a legerősebb felállásban sem akkora nagy szám - az Arsenal azért szorongatta meg őket tavaly is és idén is (igen, tudom, 0 kapuralövés, de én láttam is a meccset...), mert a középpályán fel tudtak mutatni annyit, hogy párszor rámenjenek a védelemre, és abból bizony aránytalanul sok gól esett.

(Ugye ez lenne a másik fegyver, ami jó a Barca ellen, lásd a tavalyi Intert: 180 perc alatt összesen 3 helyzet, de azt mind belőni. Nem kell mondanom, hogy Raúl (cseréje a jó öreg Ruud) három évvel ezelőtt mennyivel jobb megoldás volt erre, mint Adebayor vagy akár Higuaín. Ők sem rosszak, nem azt mondom, de nem AZ a szint.)

robot_ 2011.04.15. 15:50:39

@flea:
most belegondoltam, igaza amit irsz a kozeppalyarol, tuladjonkeppen a Barca középpályályát egyszerűbb lenne átívelni, de az meg mar nem Spo. ugyebar...
Sztem valami jol mukodo, (pl Beckham 99-ben) átadásokon alapulo foci lehet az ellenszere a Barcanak, es az is csak akkor ha nagyon nagy sebességgel játszanak. Én el tudom képzelni hogy Angol csapat (persze nem az Arsenal) veszélyesebb lehet a Barcara mint a RM.

Barca Geri 2011.04.15. 15:51:01

Flea szerintem jól látod.ez az egy esély van a Barca ellen és ezt Múú is tudja.Remélem hogy a Madrid nem képes rá.

Ringlósztár 2011.04.15. 16:03:18

Ebbe a nagyszerű Real sorozatba az otthoni 0:1 -et is beleszámoltad az Almeira vagy ki ellen?

Pistie 2011.04.15. 16:19:45

@Barca Geri: Nagyon nem szimpatikus ez a Real gyalázás. És nem vagyok Real drukker, mert egyformán utálom mindkettőt.
A nagyok azt mondják, hogy tudni kell veszteni, de azért tudni kell nyerni is. Nem tudom hogy még annyira fiatal vagy-e, és azért pörögsz ennyire a témára, de ezzel csak azt éred el, hogy azt a pár 10-100 semleges szurkolót aki ezt olvassa, a barcád ellen hangolod. Szerintem. Persze folytasd csak nyugodtan.

Kotkodus 2011.04.15. 16:28:22

@Barca Geri: és így tudott nyerni az inter is ellenük tavaly... gyors kontra, pontos átívelés, szerencsés befejezés... mindeközben a világ legunalmasabb bunker fociját mutatták be, sok lökdösődéssel és kisebb-nagyobb szabálytalanságokkal...

ezért nem leszek soha murinho-fan, ő talán a világ legeredményesebb edzője, de a mutatott JÁTÉK az messze elmarad az eredményeitől... szerintem

robot_ 2011.04.15. 16:36:20

@Kotkodus:
En csak egyetlen egy reszet cafolom, azt is csak a magam reszerol, tehat ez csak sajat velemeny:
még a bunkerfoci is igaz abbol ami irtal, egyedul csak a magam reszerol az "unalmas" szoval vitaznek, mert nekem 100 alá nem ment a pulzusom azon a visszavagon tavaly.. foleg miutan 10 emberrel volt az inter. Bar tenyleg bunkerfoci volt, de sztem nagyon izgalmas.

kén-e egy nick? 2011.04.15. 16:41:34

Hát nem kicsit elfogult ez a játékosismertető. Mondjuk Özil Snejdernek a cipőjét sem köthetné meg, de a Schalkéban fontos meccsenként legalább 1 fontos góllal levezető Raúl is messze jobb Adebayornál.
(Én mondjuk legalább a kispadra kivittem volna az EB-re meg a VB-re is, mindkét címet megérdemelte volna.)
(Tudom, hogy egyik rövidítést sem így kell írni hivatalosan.)

Azért elég nagy az esély, hogy a Barca kipicsázza a Realt most is mind a 4 (5?) meccsen, amit a következő 3 hét alatt tolnak.

Pepe tényleg nem spanyol első osztály.

Bloberf 2011.04.15. 17:06:35

@Pistie: Na csak annyit, hogy az a Porto meg a mostani Porto nem egészen ugyanaz. Azzal a Portoval nincs kizárva, hogy Pep is nyert volna BL-t. De ha azt nézzük, hogy a fantasztikus Maurinho két csapattal nyert BL-t a Chelseavel viszont a noname Avram Grant messzebb jutott mint Maurinho... ja ha Terry nem csúszik meg akkor talán nyert is volna. Rövidre fogva ezeket a sztáredzöket akkor fogom nagyrabecsülni ha komolyabb bevásárlás nélkül BL-t nyernek mondjuk a Wigannal!

ynwa 2011.04.15. 17:27:09

Baca Geri...
honnan újítottad ezt a statisztikát?...:)...31-szeres bajnok a Real...a BL mellet 6-szoros BEK győztes...és ha nem tűnt volna fel pl a Vidi ellen UEFA-t is nyert...:)))...mi ez a stat hamisítás?:))

zug_a_volga 2011.04.15. 17:28:18

Jól fog most jönni a barcelonai 5-0. Pont amiatt van hatalmas arca a barcásoknak. Élükön a kopasz Peppel, aki a donyecki meccs előtt azt nyilatkozta, hogy a barca már benn van a BL döntőben. Edző ilyet akkor se mondhat, ha kétszer olyan jó csapata lenne, mint amilyen van. Guardiola nem sokat tesz hozzáehhez a csapathoz. Nagyon vidám lenne, ha távozna, ahogy igérgeti, és egy másik csapattal kellene megmutatnia... Pont olyan a kopasz, mint a Zizu-féle, vb és Eb győztes francia válogatott szövetségi kapitánya volt. Bárki ülhetett volna kispadon..csak hagyni kellett játszani a fiúkat. Ilyen most a Barca is. Összeértek a játékosok az évek alatt, és pont Guardiola jött sorra...

Dottore 2011.04.15. 17:33:00

@Bloberf: nehéz lenne Grantnek adni a dicsőséget, amikor az elődöntők környékén vette át a csapatot...

Dottore 2011.04.15. 17:34:38

a barcát meg azért nem tartom minden idők legnagyobb csapatának, mert eddig csak egy BL-t nyert ez a "korszakos" csapat, az is nem kevés bírói segédlettel a chelsea elleni elődöntőben...

kimdzsongil 2011.04.15. 17:39:25

Kedvelem a Barcát ,de a szívem öröké az Fc Báááájááááért dobog

Pistie 2011.04.15. 18:05:05

@Bloberf: Ezt úgy is fel lehet fogni, hogy ha Mourinhot nem küldi el Abramovics, akkor vele lehet meg is nyerte volna a BL-t a Chelsea. Azért Grant jókor volt jó helyen, mert azt a BL szezont nem ő vitte végig.
A másik dolog, hogy abban a Portoban nem voltak nagy nevek mielőtt Mourinho odament, és nem voltak sztárigazolások sem. Azok a játékosok a bl győzelem után futottak be karriert (Deco utána ment a barca-ba, Carvalho és Paolo Ferreira a chelsea-be, stb..), de előtte mindegyik kisebb csapatban játszott.

poronyt 2011.04.15. 18:09:25

Pepp Articsóka egy idióta.. ezzel a csapattal nem ő szenvedett, és ezzel még egy vak etióp is BL-t nyerne ha egy kicsit odafigyelne..
Összeért csapat, akik sötétben félrészegen is tudják hova kell passzolni, ehhez jön hozzá az a kis bírói segítség és nem beszélve az ellenfelek "megadó" magatartásáról...
A kis gnóm Messikét egy év alatt nem akarják annyiszor alattomosan kicsinálni mint CR7-et.. (ja erre jön a replika, hogy mert beképzelt.. mire is? arra, hogy ott van a futbalvilág csúcsán?)
Na mindegy, kezd már egy kicsit elegem lenni ebből a barca istenítésből, a Messzikének a segge nyalásából..
Ha már barca és fejhajtás, akkor az Xavi meg Iniesta, akiknek meg kellett volna kapni az aranylabdát..
Miért is az a kis hülyegyerek kapta?? Mert Ti idióta újságírók azt gondoltátok?? Na ez is minősít titeket.. Messzikének meg oda kellett volna adni a két zseninek, mert az előzőt is nekik köszönhette legalább 50%-ban és nem magának...
A Reallal meg az a baj, hogy faszkalap gazdasági szakemberek irányítják és nem az a fontos, hogy ki mennire tud focizni, hanem az, hogy mennyi lét hoz a konyhára...
Figo, Beckham, Nistelrooy, Carlos, Makelele, Ronaldo... stb... már nem hozták a havi x milliót és menniük kellett... ez nem foci, amíg azok a faszakalapok ott ülnek, sosem lesz olyan, hogy 2-3 évadot végignyomjon egy csapatgerinc, mint a barca esetében...

Talán ez a madrid murinhoval megérhet pár évet, így azt javaslom tisztelettel, hogy térjünk vissza a két csapat összehasonlítására akkor...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.04.15. 20:57:49

Azért a tavalyi szezonban volt olyan madridi csapat aki ha nem is alázta de megverte a Barcát.Az Atletico.
A világ két legjobb csapata is túlzás.A legjobb négyben benne vannak Mu,Chelsea melett.
@poronyt: Jókat mondasz.Mondjuk a Barca elég jó ez tény.Azért egyszer beleszaladhatnának egy nagy pofonba ők is.

robot_ 2011.04.15. 21:08:45

@poronyt:
:) azon en is mindig rohogok hogy GayRonaldo-t mindig fikazzak, de nem veszi senki eszre hogy mindenki Messihez hasonlitja... alljunk mar le.
Ha, es csak HA Messi a vilag legjobb jatekosa, tegyuk fel... akkor pontosan hanyadik is a GayRonaldo? Na... errol ennyit. Nem egy utolso senki, maskulonben akkor minek fogja pl minden Spanyol-Portugal meccsen meg Barca-Real -on is valaki mindig, meg még egy valaki mikor a 25 méteres kozelebe er a kapunak.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.04.15. 21:43:08

@robot_: Én már akkor csodálkoztam,mikor az Inter megverte a Barcát,tetszett.a visszavágót csak a gólig néztem,utána nem mertem.Csak a végére kapcsoltam vissza.Húúúh!:))
@kén-e egy nick?: Pontosan.Raúl tényleg megérdemelte volna ezeket a címeket!Arról nem ő tehetett,hogy nem volt akkor még egy jó válogatott körülötte.Pechjére megelőzte a korát.

Fhúúúúúdejóvagy 2011.04.15. 21:46:15

Barca Geri te ugyanakkora elfogult nyomorék vagy mint a cikk írója:D ennyit tudok hozzátenni.

AnjunaBosco 2011.04.15. 23:01:16

azon filózom, hogy ez a Barca Geri nevű felhasználó elmúlt-e 10 éves.. helyesírása, és fogalmazókészsége alapján bizton állíthatóan nem.

biztos jól fifázik.

Bloberf 2011.04.16. 05:40:17

@Pistie: Igazad van de ez is csak feltételezés, mint az is ha Terry nem csúszik meg akkor... lehet, hogy a kapus védett volna. Viszont az, hogy Grant döntöben volt az tény. Ezzel persze nem jelenti Grant nagyságát mert a Pompeynél meg a West Hamnél minden volt csak nem csodaedzö.
Az is tény, hogy Maurinho mint a legtöbb sztáredzö kollégája otthagyta a süllyedö hajót vagyis nagyon jól tudta ha Decoékat eladják akkor nehéz évek következnek.
Az, hogy ismeretlen de jó játékosok kerülnek egy csapathoz az sem az edzö érdeme. Egy egész stáb dolgozik azon, hogy jó de olcsó játékosokat találjanak. Biztos Maurinho is érti a dolgát föleg ha a csapata olyan jó, hogy bárki mással is ugyanúgy menne minden. *mosoly*

Bloberf 2011.04.16. 05:45:50

@Dottore: Igen is meg nem is. Néha egy új edzö új lendületet ad és akkor az eredmény nagy részben az ö érdeme.

Bloberf 2011.04.16. 05:47:42

Ha nem döntö részben.

Pistie 2011.04.16. 12:23:42

@Bloberf: A Chelsea szerintem nem volt süllyedő hajó, amikor Mourinho elment, és hát nem is önszántából ment, hanem kirúgták. De ha a Portora gondolsz, akkor lehet igazad van, hogy süllyedő hajó lett volna a játékosok eladása után. De mondjuk egy Interre nem mondhatod azt, hogy olyan nagy sztárok játszottak volna ott. Voltak jó játékosaik, de ugyanezek a játékosok a BL győztes Benitezzel már nem mutattak olyan játékot mint pár hónappal előtte. Ugyanazok a játékosok, akik egy jogtalan kiállítás után 10 emberrel is megfogták a nagy Barcát.
Most akkor a Realról. A kerete pár helyen változott csak ahhoz a tavalyihoz képest amivel az egyébként addig sikeresnek mondható Pellegrini sehol sem volt. Most meg még harcban vannak a spanyol kupáért, és a BL győzelemért is. Kíváncsi leszek a mai meccsre, mert szerintem sokkal inkább a barcára igaz az, hogy bármely más edzővel is ugyanolyan jók lennének.

Bloberf 2011.04.16. 19:50:57

Nem, a Chelsea Egy szekér volt ami a sárba ragadt. Igaz ez sérülések miatt volt, többek között. A Porto volt a süllyedö hajó mivel egyszerüen szét lett vásárolva.
Azt hiszem Maurinho is úgy látta, hogy az Inter erején felül teljesitett. Azért, hogy elment onnan nem érheti vád. Ilyen siker után a következö év sikertelenségét nézni egy kinszenvedés lett volna.
Benitez jó csapatokat vesz át és katasztrófát hagy maga után. De ö is csak balszerencsés mert... ha Torres nem sérül meg és úgy folytatja ahogy elkezdte... ha az Interben nem lett volna a sok sérülés.
Nemcsak Pellegrini égett, Schuster is pedig ö is sikeres volt. Amikor például nézzük a Real teljesitményét nem hagyhatjuk figyelmen kivül a többi csapat erösödését vagy gyengülését sem. Azt hiszem most is Barca siker lesz. Egy olyan játékossal mint Messi aki egy-két szólóval el tud dönteni egy meccset és akkor még a többi Iniesta, Xavi, Alves bármikor lehet nyerni. Én is nagyon kiváncsi vagyok.

Bloberf 2011.04.16. 19:52:11

@Pistie: a fentinél elfelejtettem a válaszra kattintani

Barca-Madrid

Az év futballeseménye, oda-vissza és még kétszer egymás ellen a világ két legjobb csapata. Vigyázat! Szándékosan elfogult írásokat tartalmaz!

Friss topikok

  • haszán: @gömbgilisz legalább kétgólos real-győzelem lesz holnap (2011.08.13. 22:51) Iker a négy meccs madridi MVP-je
  • robot_: @grayman89: fuj bazmeg, elolvastam vegig az ömlengésed... bazmeg... egyszeruen a vilag egy jobb h... (2011.05.07. 14:53) Alvessel nem nagyon törődtek a társai
  • flea: @nlght84: tehát ha jól értem, te azt állítod, hogy a lesszabály célja a bejátszott terület, illetv... (2011.05.05. 16:05) Végre mi játszunk fehérrel
  • Pampák Bikája: @Guss Grissom: mutogatni való kis pöcs fagy fiacskám. Zsidózni persze nem itt kell, hanem a te csa... (2011.05.05. 15:10) Mourinho már megint csalni fog
  • karikaV43: Mi lenne ha a realisták saját blogjukba trollkodnának.Elég volna gratulálni és ennyi,mit bíróztok ... (2011.05.04. 21:15) Rutinmunka

Linkblog

Archívum

süti beállítások módosítása